بایدن برای مقابله با بحران اقلیمی سلسله فرمان‌های اجرایی صادر کرد

رئیس‌جمهور آمریکا اجاره‌ جدید زمین‌های فدرال برای استخراج نفت و گاز را متوقف کرد

جو بایدن در حال امضای دستور اجرایی مقابله با تغییرات اقلیمی، ۲۷ ژانویه - POOL / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز چهارشنبه را در کاخ سفید روز اقلیم خواند و یک سلسله دستورهای اجرایی را در راستای مقابله با بحران تغییر اقلیم امضا کرد که انتظار می‌رود مخالفت‌هایی را در صنعت انرژی به همراه داشته باشد.

بایدن یک هفته پس از آغاز به کار، با بیان اینکه «تا حالا هم خیلی دیر کرده‌ایم»، واکنش ملی به بحران اقلیمی را به اندازه مقابله با کووید-۱۹ مهم توصیف کرد و سعی کرد به بخشی از تعهدات آمریکا در راستای مقابله با تغییرات اقلیمی برگردد.

بر این اساس، به وزارت داخله دستور داده شد که اجاره‌های جدید نفت و گاز طبیعی در اراضی عمومی یا آب‌های ساحلی را متوقف کند. در عوض، تولید برق با نصب توربین‌های بادی در دریاها تا سال ۲۰۳۰ دو برابر خواهد شد.

بایدن و اعضای دولتش با اشاره به منتقدان که می‌گویند تصمیمات جدید ممکن است موجب بیکاری برخی افراد شاغل در این صنایع شود، تاکید کردند که اقدامات رئیس جمهور به طور کلی موجب افزایش شغل می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارشی سی‌ان‌ان، بایدن در مراسم امضای قرارداد گفت: «امروز در کاخ سفید روز آب و هوا است و این بدان معناست که امروز در کاخ سفید روز شغل است. ما در مورد نوآوری آمریکایی، محصولات آمریکایی و نیروی کار آمریکایی صحبت می‌کنیم. ما در مورد سلامتی خانواده‌هایمان و آب و هوای پاک‌تر و جوامع تمیزتر صحبت می‌کنیم. ما در مورد امنیت ملی صحبت می‌کنیم.»

او ادامه داد: «این آینده امید و فرصت بزرگی است. این درباره رسیدن به لحظه‌ای است که باید با این تهدید حداکثری که ما اکنون با آن روبرو هستیم، یعنی تغییر آب و هوا، با احساس فوریت بیشتری مقابله کرد. از نظر من، ما برای مقابله با این بحران آب و هوایی مدت زیادی منتظر مانده‌ایم و دیگر نمی توانیم صبر کنیم.»

بیشتر از جهان