ترامپ دفتر «رئیس‌جمهور سابق آمریکا» را در فلوریدا افتتاح کرد

در سربرگ‌ مخصوص دفتر ترامپ نوشته شده که او «همیشه و تا ابد قهرمان مردم آمریکا خواهد ماند»

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده و همسرش ملانیا - AFP

دونالد ترامپ «دفتر ریاست‌جمهوری سابق آمریکا» را در سواحل «پالم بیچ» فلوریدا افتتاح کرد. او این دفتر مرکزی را به فعالیت‌های عمومی بعد از دوران ریاست جمهوری خود اختصاص می‌دهد.

در این دفتر، مکاتبات و «سایر فعالیت‌ها در راستای منافع ایالات متحده» مدیریت می‌شود و نیز ترامپ «ادامه دستور کار» دولت خود را از طریق «حمایت، سازماندهی و فعالیت‌های عمومی» از سر می‌گیرد.

در سربرگ‌ مخصوص دفتر ترامپ درج شده است که آقای ترامپ «همیشه و تا ابد قهرمان مردم آمریکا خواهد ماند.»

این دفتر به کمک دستیاران دولت قبلی وی و سایر کارمندان اداره می‌شود.

پس از ادعاهای واهی ترامپ در خصوص تقلب در نتیجه آرای انتخاباتی و در پی آن تحریک و حمله مرگبار هوادارن او به ساختمان کنگره در تاریخ ششم ژانویه، او از فعالیت در کلیه شبکه‌های اجتماعی محروم شد. رئیس‌جمهوری سابق پس ا‌ز تحلیف جو بایدن در تاریخ ۲۰‌ ‌ژانویه، سکوت اختیار کرده است. او ساعاتی قبل از مراسم تحلیف، کاخ سفید و واشینگتن دی‌سی را ترک کرد. فردای همان روز، در باشگاه گلف بین‌المللی ترامپ در «وست پالم بیچ» به بازی گلف مشغول شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

قانون مربوط به روسای جمهور سابق، بودجه دفتر رئیس‌جمهور پیشین پس از ترک دفتر کاخ سفید و همچنین جلسات امنیتی طبقه‌بندی شده، امنیت شخصی و حقوق بازنشستگی او را تامین می‌کند.

آقای ترامپ، کارمندان نزدیک و کارکنان ستاد انتخاباتی او، هنوز مشخص نکرده‌اند که آیا او بعد از این دوره چهارساله‌، دوباره وارد سیاست می‌شود یا خیر. دونالد ترامپ شکست خود در برابر جو بایدن را نپذیرفت.

وی در شرح مختصری به گزارشگران «واشینگتن اگزمینر» گفت: «ما کاری خواهیم کرد، اما نه حالا.»

آقای ترامپ می‌تواند در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در سال ۲۰۲۲، در بین نامزدهای جمهوری‌خواه نقش کلیدی داشته باشد. حمایت گسترده وی بر طرح‌های حزب جمهوری‌خواه (جی‌او‌پی)، در معرفی رییس ‌جمهوری دیگر در سال ۲۰۲۴، موثر خواهد بود.

روز دوشنبه، مجلس نمایندگان، طرح استیضاح ترامپ را به سنا تحویل داد. به این ترتیب، دادگاهی برای محکوم کردن رئیس‌جمهوری سابق، به اتهام تحریک شورش مرگبار کنگره، تشکیل می‌شود.

مجلس در تاریخ ۱۳ ژانویه، این رئیس‌جمهور را برای دومین بار استیضاح کرد. ۲۲۲ نماینده دمکرات و ۱۲ نماینده جمهوری‌خواه به استیضاح او رای مثبت دادند.

© The Independent