جنگ تن به تن سربازان چین و هند: آتش اختلافات مرزی زبانه کشید

درگیری هفته گذشته در ناحیه «ناکولا» واقع در مرز شمالی «سیکیم» رخ داد

ماموران مرزبانی چین و هند - Diptendu DUTTA / AFP

مقامات ارتش هند روز دوشنبه اعلام کردند که سربازان هند و چین بار دیگر در ارتفاعات مرزی میان دو کشور با یکدیگر درگیر شده‌اند.  

این تازه‌ترین دور برخوردهای خشونت‌بار در اختلافاتی است که از اوایل  سال ۲۰۲۰ میان دو کشور آغاز شده است که دست کم در یک مورد به کشته شدن تعدادی ازسربازان دو طرف منجر شده است. رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که در جریان درگیری‌های اخیر تعدادی از سربازان «هر دو طرف» مجروح شده‌اند.  

این برخوردها که ارتش هند آن را کوتاه‌مدت و «محدود» توصیف کرد، هفته گذشته در ناحیه «ناکولا» واقع در مرز شمالی «سیکیم» رخ داده است.  

ارتش هند به دنبال گزارش‌های مقدماتی رسانه‌های این کشور در بیانیه‌ای گفت: «روشن شد که روز ۲۰‌ ژانویه برخورد محدودی در ناحیه ناکولا در سیکیم شمالی رخ داده است که از سوی فرماندهان محلی و مطابق مقررات تثبیت شده، حل و فصل شده است.»  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بیانیه ارتش هند بدون ذکر جزئیات  افزوده شده است: «از رسانه‌ها خواسته می‌شود از اغراق و گزارش‌های دور از واقعیت خودداری کنند.» 

از ماه مه ۲۰۲۰ هند و چین در منطقه «لداخ» درگیر مناقشاتی بوده‌اند که از سال ۱۹۶۲ سابقه نداشته است. در ماه ژوئن، در برخوردهایی که در دره «گالوان» رخ داد، بیست سرباز هندی و تعداد اعلام نشده‌ای افراد ارتش چین کشته شدند.  

به دنبال آن به هدف کاهش تنش میان چین و هند، چند دور مذاکرات میان فرماندهان ارتش دو طرف صورت گرفت اما به رغم آن همچنان ۵۰ هزار سرباز و توپخانه و تانک با حمایت نیروی هوایی در سرمای زیر پنجاه درجه در منطقه مستقر شده‌اند.    

در واقع، به رغم شرایط حاکم بر منطقه، گفته می‌شود اخیرا نیروهای ارتش هند به سبب نگرانی‌هایی که پیرامون «تهاجمات» چین وجود دارد، بر تعداد گشت‌های خود افزوده‌اند. 

خبر برخوردهای مرزی اخیر در پایان نهمین دور مذاکرات بی‌نتیجه میان مقامات بلندپایه دو کشور روز یکشنبه رخ داد.

گزارش های بیشتر از خبرگزاری ها 

© The Independent

بیشتر از جهان