محمد مساعد فعلا در ترکیه می‌ماند 

مساعد در بازداشت و قرنطینه است و این احتمال وجود دارد که با تکمیل روند قانونی، آزاد شود

محمد مساعد، خبرنگار ایرانی - عکس از شبکه‌های اجتماعی

محمد مساعد، روزنامه‌نگار ایرانی که روز گذشته به وسیله پلیس ترکیه دستگیر و در خطر بازگردانده‌شدن به ایران بود، در ترکیه خواهد ماند تا به پرونده او رسیدگی شود. 

آقای مساعد آزاد نشده است و بنا بر اعلام اداره مهاجرت ترکیه، به «اردوگاه مهاجران» منتقل خواهد شد. 

به گزارش بی‌بی‌سی، در بیانیه‌ای که اداره مهاجرت ترکیه صادر کرده، گفته شده است «آقاى مساعد خود را به عنوان روزنامه‌نگارى معرفى کرده که با خطر زندانى‌شدن در ایران مواجه است و درخواست مصونیت بین‌المللى (حفاظت بین‌المللى) کرده است. او به اردوگاه مهاجران منتقل خواهد شد اما بازگرداندنش (به ایران) مورد بحث نیست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مساعد از مرز ایران و ترکیه، در نزدیکی شهر وان عبور کرده و به گفته کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران، جان او در خطر است.

میدل‌ایست‌آی به نقل از منابع خود نوشت مساعد پس از تماس با اورژانس، روز یکشنبه دستگیر شده است.

به گفته یک منبع مطلع،  مساعد در حال حاضر در بازداشت و قرنطینه است و این احتمال وجود دارد که با تکمیل روند قانونی، به زودی آزاد شود.

بنا بر اعلام کمیساریای عالی سازمان ملل در بخش پناهندگان کشور ترکیه، کسانی که درخواست حمایت بین‌المللی کرده‌‌اند و همچنین کسانی که واجد شرایط این درخواست هستند، می‌توانند در مواردی مانند دیپورت یا رد تقاضا، به مراجع قضایی ترکیه، راسا یا با کمک وکیل شکایت کنند. 

از شهوریور ماه ۱۳۹۷ به این سو، در ترکیه درخواست پناهندگی در سازمان ملل متحد ثبت نمی‌شود بلکه کمیساری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهجویان، تشکیل پرونده و بررسی این موضوع را به اداره کل مهاجرت ترکیه واگذار می‌کند.