جهش ناگهانی نرخ خودکشی در ژاپن طی موج دوم کرونا

نرخ خودکشی در ماه‌های ژوییه و اکتبر در ژاپن در مقایسه با همین مقطع در سال گذشته افزایش داشته است

\طی موج اول شیوع این بیماری بین فوریه و ژوئن ۲۰۲۰ نرخ خودکشی ۱۴ درصد کاهش یافت چرا که دولت به شهروندان یارانه ارائه کرده بود-Kazuhiro NOGI / AFP

براساس تحقیق انجام شده از سوی دانشگاهیان توکیو و هنگ‌کنگ، موج دوم شیوع بیماری عالم‌گیر کووید-۱۹ بر بهداشت روانی مردم در ژاپن تاثیر گذاشته و نرخ خودکشی در میان زنان و کودکان سر به فلک گذاشته است. 

نرخ خودکشی در ماه‌های ژوئیه و اکتبر ۱۶ درصد افزایش داشت در حالی که طی موج اول شیوع این ویروس کاهش قابل توجهی داشت چرا که دولت به مردم کمک‌های مالی اعطا می‌کرد. 

طی موج اول شیوع این بیماری بین فوریه و ژوئن ۲۰۲۰ نرخ خودکشی ۱۴ درصد کاهش یافت چرا که دولت به شهروندان یارانه ارائه کرده بود، ساعات کاری را کاهش داده و مدارس را تعطیل کرده بود. 

نرخ خودکشی در ماه‌های ژوئیه و اکتبر در ژاپن در مقایسه با همین مقطع در سال گذشته افزایش داشته است، در کشوری که یکی از بالاترین آمار خودکشی را در جهان دارد. 

نویسندگان این تحقیق که در نشریه «نیچر هیومن بیهویر» منتشر شده است، گفتند: «برعکس شرایط اقتصادی عادی، بیماری عالم‌گیر جاری به نحوی نامتناسب بر سلامت روانی کودکان، نوجوانان و زنان (به ویژه بانوان خانه‌دار) تاثیر گذاشته است.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خودکشی یکی از مشکلات دیرینه دولت ژاپن است. در سال ۲۰۱۶، آمار مرگ با خودکشی این کشور ۱۸.۵ درصد برای هر صد هزار نفر بود که تنها بعد از کره جنوبی قرار دارد. 

آمار دولت از ماه نوامبر ۲۰۱۶ تا اکتبر ۲۰۲۰ نشان می‌دهد خودکشی در میان کودکان در موج دوم شیوع این بیماری در مقایسه با دیگر مقاطع در این بازه زمانی بعد از تعطیلی مدارس ۴۹ درصد افزایش داشته است. 

تاثیر این بیماری عالم‌گیر به طور عمده در میان زنان و کودکان دیده می‌شود چرا که آمار خودکشی در میان زنان ۳۷ درصد و در میان کودکان و نوجوانان ۴۹ درصد افزایش داشته است. 

به یافته این تحقیق، زنان از همه بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته‌اند که احتمالا به دلیل افزایش فشار بر مادران شاغل و صعود گزارش‌های خشونت خانگی است. 

یوشی‌هیده سوگا، نخست‌وزیر ژاپن فرمان وضعیت اضطراری کووید-۱۹ را برای توکیو و مناطق پیرامون در ماه جاری صادر کرد به امید آن که نرخ ابتلا به کووید-۱۹ کاهش یابد. 

علی‌رغم اعمال این فرمان، مقامات بهداشتی ژاپن از ثبت آمار بی‌سابقه مبتلایان خبر دادند. روز شنبه، پنج هزار و ۷۵۹ مورد ابتلای جدید در سراسر کشور ثبت شد و مجموع آمار مبتلایان را به ۳۳۰ هزار و ۷۱۵ نفر رساند.

اگر شما یا یکی از نزدیکانتان به خودکشی فکر می‌کنید؛ با شماره‌ تلفن‌های اورژانس اجتماعی در ایران ۱۲۳، در افغانستان ۱۱۹ و در آمریکا و کانادا ۹۱۱ تماس بگیرید.

© The Independent

بیشتر از جهان