بدهی‌ها و پرونده‌های جدید برای آبی و قرمزهای فوتبال ایران

فیفا با ارسال نامه‌ای به وکیل مربیان پرسپولیس تایید کرده که روند دادرسی آغاز شده است

با مشکلات موجود، به نظر نمی‌رسد کسی خواهان مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باشد - عکس از ورزش ۳

به نظر می‌رسد خصوصی‌سازی در فوتبال ایران به خصوص برای تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال، با توجه به مشکلات عدیده‌ و بدهی‌های سنگین آن‌ها به فیفا، غیرممکن باشد.

هنوز چهار ماه از تسویه‌حساب تیم فوتبال پرسپولیس با برانکو و دستیارانش نگذشته است که دارو بوسیچ، وکیل مربیان سابق پرسپولیس، شکایت جدیدی مطرح کرده است. آن‌ها طی شکایت‌نامه‌ای که به فیفا ارسال کرده‌اند، پرداخت کل مالیات‌ها و پاداش‌ها در مدت‌زمان چهار سال حضور خود در پرسپولیس را خواستار شده‌اند. درخواستی که به نظر می‌رسد در قرارداد آن‌ها با باشگاه پرسپولیس ثبت شده است.

دارو بوسیچ همچنین اظهار داشته است که مبلغ ۴۵ هزار یورو به دلیل صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا باید به موکلان او پرداخت شود. وی یادآور شده که فیفا با ارسال نامه‌ای به او تایید کرده که روند دادرسی آغاز شده است و احتمالا تا اوایل ماه فوریه ادامه دارد.

او با اشاره به کم‌اهمیت بودن طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده، تصریح کرده است که از پیروزی در این پرونده نیز اطمینان دارد. این در حالی است که پرسپولیس در پرونده ماریو بودیمیر، مهاجم سابق خود، نیز شکست خورده  است و می‌باید تا اواسط بهمن‌ماه، ۶۲۰ هزار یورو به این بازیکن پرداخت کند. کالدرون، سرمربی آرژانتینی سابق این تیم نیز نباید از قلم بیفتد که او نیز ۵۸۰ هزار دلار از تیم فوتبال پرسپولیس طلب دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما در طرف دیگر، پرونده نیکولای بودوروف، مدافع بلغارستانی تیم فوتبال استقلال مطرح است که به دلیل دریافت نکردن مطالبات خود از باشگاه استقلال شکایت کرده و فیفا هم بعد از بررسی‌های لازم، استقلال را به پرداخت ۱۴۰ هزار دلار محکوم کرده است. باشگاه استقلال پس از اعلام این رای، اعتراض خود را به دادگاه حکمیت ورزش ارسال کرد اما مورد پذیرش این سازمان قرار نگرفت و باشگاه استقلال می‌باید تا یک ماه دیگر، حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به این بازیکن پرداخت کند.

ممکن است استقلال در پرونده دیگری هم درگیر شود؛ انتقال محمد بلبلی به تیم استقلال. تیم فولاد خوزستان مدعی است که محمد بلبلی با این تیم قرارداد امضا کرده و سپس راهی استقلال تهران شده است. با پیگیری‌های تیم فولاد خوزستان احتمالا این پرونده هم به ضرر استقلال تمام خواهد شد و به گفته آن‌ها باشگاه استقلال ‌باید حدود دو میلیارد تومان به وکیل پرونده و ۷۰ هزار فرانک سوئیس بابت هزینه دادرسی پرداخت کند.

با مشکلاتی که همچنان در حال بزرگ‌تر شدن هستند، به نظر نمی‌رسد کسی خواهان مالکیت این دو باشگاه باشد؛ هر چند قرار است مقدار ناچیزی از سهام این دو باشگاه به‌زودی در بازار بورس برای فروش عرضه شود.

بیشتر از ورزش