تارانتینو: «پیشتازان فضا»ی ایده‌آل «پالپ‌ فیکشن در فضا» است

«هنوز درباره کارگردانی پیشتازان فضا تصمیمی نگرفته‌ام»

AFP

کارگردان نامی هالیوود، «کوئنتین تارانتینو» در پاسخ به شایعاتی که مدعی شده بودند وی در حال کارگردانی نسخه جدیدی از مجموعه علمی-تخیلی «پیشتازان فضا» می‌باشد گفت که نسخه دلخواه و ایده‌آل او «پالپ فیکشن در فضا» خواهد بود.

مدتی است که در محافل هالیوودی شایع است که کارگردان سریال «روزی روزگاری در هالیوود» با آقای «جِی‌جِی آبرامز» برای تهیه و ساخت نسخه جدیدی از سریال‌های علمی-تخیلی در مذاکره است.

 تارانتینو در مصاحبه‌ای با مجله «دِدلاین» گفت:‌ «نسخه دلخواه من از سری علمی-تخیلی پیشتازان فضا که مدتی است در انتظارم تا فردی به ساخت آن بپردازد،‌ براساس سناریوی بسیار عالی است که آقای مارک اسمیت نوشته است. نمی‌دانم که کارگردانی کار را من انجام خواهم داد یا خیر. باید درباره آن فکر و تصمیم‌گیری کنم». 

وی افزود: «مواردی وجود دارد که باید حل و فصل کنم، اما خیلی خیلی آن فیلم‌نامه را دوست دارم. از دست آقای سیمون پِگ (بازیگر در سه فیلم از سری فیلم‌های پیشتازان فضا که در مورد کارگردانی احتمالی تارانتینو و نحوه عملکرد او اظهار عقیده کرده است) خیلی دلخور شدم چرا که از هیچ چیز خبر ندارد و مدام نظریه‌پردازی در اموری می‌کند که فقط فکر می‌کند به آنها اشراف دارد، ولی در واقعیت چنین نیست. به فرض یکی از نظریات او این بود که فیلم احتمالی تارانتینو نمی‌تواند «پالپ فیکشن در فضا» باشد. باید به اطلاع ایشان برسانم که چنانچه من این کار را انجام دهم،‌ این دقیقا همان چیزی است که صورت خواهد گرفت، یعنی«پالپ فیکشن»، این بار در فضا!»

آقای تارانتینو در ادامه خاطرنشان کرد:‌ «زمانی که فیلم‌نامه را خواندم، فضایی شبیه به «پالپ فیکشن» را در آن دیدم. هیچ فیلم علمی-تخیلی در این زمینه تا به حال وجود نداشته است. به همین دلیل است که می‌خواهیم این زاویه را به تصویر بکشیم. حداقل می‌توان گفت که در این مورد، این روند و برخورد منحصر به فرد است».

این کارگردان زبده هالیوود پیشتر گفته بود که فیلمی از سری پیشتازان فضا آخرین فعالیت کارگردانی او خواهد بود. او در مصاحبه با مجله «سینِمابِلِند» یادآور شده بود:‌ «بر این باورم که اگر بخواهم فیلمی در راستای پیشتازان فضا بسازم، باید نهایت همت خود را برای آن به کار ببندم، چرا که آن اثر آخرین فیلم به کارگردانی من خواهد بود».

© The Independent

بیشتر از زندگی