«مامالا صدایم کنید»: اعضای خانواده کامالا هریس، معاون رئیس جمهور منتخب آمریکا کیستند؟

خانواده خانم هریس ۵۵ساله و همسرش داگ امهاف، به عنوان الگوی زندگی مدرن آمریکایی مورد ستایش قرار گرفته‌‌اند

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در کنار همسرش داگ امهاف - Olivier DOULIERY / AFP

جمله‌ای بود که به خوبی از قبل تمرین شده بود و البته اثر هم کرد.

کامالا هریس هنگام پذیرش پیشنهاد جو بایدن برای مقام معاونی او در ماه اوت، کمی هم درباره خانواده خود صحبت کرد.

سناتور ایالت کالیفرنیا گفت: «من در دوران اشتغال خود عناوین متعددی داشته‌ام و قطعا پست معاون رئیس جمهوری عالی خواهد بود. اما "مامالا" عنوانی است که از همه بیشتر برایم معنادار است.»

خانواده خانم هریس ۵۵ساله و همسرش داگ امهاف که او هم ۵۵ ساله است، به عنوان الگوی زندگی مدرن آمریکایی مورد ستایش قرار گرفته‌اند. 

واژه «مادرخوانده» به زودی جای خود را به «مامالا» داد که بازی با اسم او است و همچنین در زبان ییدیش واژه «ماماله» به معنی «مادر کوچک» است. آقای امهاف یهودی است و خانم هریس همسر سابق او را به عنوان «دوستی عزیز» توصیف کرده است. 

او سال گذشته به مجله اله گفت: «بعضی اوقات به شوخی با خود می‌گوییم خانواده مدرن ما کمی بیش از حد خوب عمل می‌کند.» 

ملاقات خانم هریس با آقای امهاف، شریکی تجاری از شرکت دی‌ال‌ای پایپر، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حقوقی دنیا، در سال ۲۰۱۳ ترتیب داده شد. 

آقای امهاف به یاد می‌آورد قرار بود دیداری کاری با رینهالد هولدین فیلمساز و همسرش کریست، از دوستان نزدیک خانم هریس داشته باشند و خانم کریست گفته بود می‌خواهد او را با دوست خود آشنا کند. 

آقای امهاف گفت به محض این که هولدین اسم هریس را به زبان آورد، او یادش آمد که خانم هریس دادستان کل ایالت است و پاسخ داد: «وای خدای من، او خیلی جذاب است.» 

آقای امهاف که در محله بروکلین نیویورک متولد، در ایالت نیوجرسی بزرگ شده است و از کلاس یازدهم در ایالت کالیفرنیا زندگی می‌کند، با همسر اول خود، کریستین، در سال ۱۹۹۲ ازدواج کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همسر سابق او بعدتر از بنیان‌گذاران شرکت تولید فیلم «پرتی‌برد» شد. 

آن‌ها دو فرزند با هم داشتند، کول که اکنون ۲۶ساله است و الا که اکنون ۲۱ سال دارد و هر دو به یادبود هنرمندان بزرگ دنیای موسیقی جاز، جان کولتران و الا فیتزجرالد نام‌گذاری شده‌اند. 

این زوج بعد از ۱۶ سال زندگی مشترک از هم طلاق گرفتند ولی رابطه نزدیک خود را حفظ کردند. 

والدین خود خانم هریس هم طلاق گرفته‌اند و او اعتراف می‌کند که از ملاقات با فرزندان آقای امهاف نگران بود و تنها وقتی به ملاقات آنان رضایت داد که هر دو می‌دانستند «قرار است رابطه‌ای طولانی‌مدت با هم داشته» باشند. 

اما نیازی به نگرانی نبود. 

او به نشریه اله گفت: «کول و الا نمی‌توانستند بیشتر از این از من استقبال کنند. آن‌ها کودکانی بااستعداد، نابغه و شوخ بودند که اکنون به افراد بالغ درخشانی تبدیل شده‌اند. دل من همان موقع گیر داگ بود ولی به نظرم این کول و الا بودند که قلب مرا کاملا اسیر کردند.» 

کول که از کالج کلرودا فارغ‌التحصیل شده بود اکنون در یک شرکت تولید موسیقی با نام «پلن بی» در لس‌آنجلس کار می‌کند و الا دانشجوی دانشکده طراحی پارسونز در شهر نیویورک است و آن جا با فروش لباس‌های بافتنی کمی به تامین مخارج خود کمک می‌کند. 

خانم هریس و آقای امهاف در سال ۲۰۱۵ ازدواج کردند و او خانواده خود را «لذت محض» توصیف می‌کند و از شام‌های یکشنبه شب کل خانواده، ورزش کردن فرزندان در کودکی و وقتی که با هم سپری می‌کنند می‌گوید. 

او گفت: «آن‌ها منبع بی‌پایان عشق برای من و لذت محض هستند. یک چیز را می‌توانم با قطعیت بگویم، نه قلب و نه زندگی من کامل نبود اگر آن‌ها در زندگی من نبودند.»

© The Independent

بیشتر از جهان