تتوهایی که جسیکا آلبا را آزار می‌دهد

«چند بار از لیزر استفاده کردم اما از بین نمی‌روند»

Emma McIntyre / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

جسیکا آلبا، بازیگر سینما، درباره اشتباهاتی که برای زیبا ساختن خود مرتکب شد سخن گفته است و می‌پذیرد از دو تتویی که وقتی جوانتر بود روی بدنش کوبید «ناراحت» است.

بازیگر ۳۸ ساله، که در فیلم‌هایی از جمله Fantastic Four, Good Luck Chuck, Honey، بازی کرده است، کارآفرین نیز هست، و در ۲۰۱۲ مارک لوازم آرایش تمام طبیعی و بی ضرر خود، Honest Beauty، را رونمایی کرد.

با این حال، آلبا در حالی که ممکن است آفریننده یک برند زیبایی باشد،  نمی‌توان گفت از برخی از تصمیم‌هایی که طی سال‌ها در جریان تغییر شکل بدنش گرفته متاسف نیست.

آلبا به نشریه Refinery 2019 گفت :«من چند تتو دارم، و از یکی، شاید دوتا، از آنها ناراحتم».

یکی (کمانی که در وسط پایین کمرش نقاشی شده) را «مایه خجالت» خواند و گفت از یکی دیگر هم، یک دسته گل که روی گردنش خالکوبی شده است، «ناراحت است».

او به این نشریه گفت: «وقتی حدود ۱۷ داشتم خالکوبی کردم و از این کار خیلی ناراحت هستم. چند بار به لیزر متوسل شدم، اما پاک نمی‌شود».

به گزارش سازمان بهداشت ملی بریتانیا (ان اچ اس) تتوهای ناخواسته می‌تواند به تدریج و طی جلسات متعدد برداشته شود.

انرژی لیزر مرکب تاتو را به تکه‌های بسیار کوچک تقسیم می‌کند، که سرانجام درجریان خون جذب و از بدن خارج می‌شود.

ان اچ اس  توضیح می‌دهد در بریتانیا، کلینیک‌های خصوصی برای هر جلسه برداشتن یک تتوی کوچک حدود ۱۵۰ پوند و برای تتوی بزرگ‌تر بالغ بر ۸۰۰ پوند دستمزد می‌گیرند.

آلبا، که سه فرزند دارد، به‌رغم ابراز تاسف از برخی از تتوها، سه تتوی دیگر را حفظ کرده است؛ صور فلکی سه فرزندش، آنر، هون و هیز.

این بازیگر سینما ادامه داد: «من واقعا می‌خواستم سر فرصت درباره آنچه معقول می‌نماید فکر کنم، زیرا وقتی در ۱۷ سالگی کاری می‌کنید و حالا ۳۵ ساله هستید، مثل این است که نمی‌دانید آیا عاقلانه هست یا نه. اما در مورد (تتوی صور فلکی فرزندانش)، بچه‌های آدم همیشه برایش می‌مانند».

پیشتر در اوایل سال، آریانا گرانده خواننده پس از به اشتراک گذاشتن تصویر یک تتو، واژه «هفت حلقه» با حروف ژاپنی روی کف دستش، با واکنش‌های منفی رو به رو شد.

تتوی اصلی از دو حرف کانجی [بخشی از الفبای ژاپنی که از الفبای چینی گرفته شده است] درست شد، یکی به معنای «هفت» و دیگری که معنای دایره یا حلقه می‌دهد. وقتی کنارهم بگذاری‌، کباب‌پز کوچک ترجمه می‌شود.

گرانده سعی کرد تتو را با افزودن یک کانجی دیگر، به معنای انگشت، اصلاح کند.

متاسفانه، حتی با این اصلاح، تتو هنوز می‌تواند به شکل عجیبی خوانده شود، زیرا نوشتار ژاپنی می‌تواند از چپ به راست یا در ستون‌های افقی خوانده شود. بنابراین، تتو، با توجه به جهتی که خوانده می‌شود، هنوز ممکن است ترجمه‌های متفاوت داشته باشد.

گرانده، در یک سلسله توییت‌های احساسی، که حذف شده، در باره مسائلی که با تتو همراه است حرف زد، آن را یک «اشتباه معصومانه و بی‌غرض» نامید و گفت بین «تملک و تحسین» تفاوتی وجود دارد.

© The Independent

بیشتر از زندگی