شورشی هوادار ترامپ که یک شبه شهرت یافت کیست؟

لباس فرم جنگی و دستبند مخصوص بازداشت، این میخانه‌چی را به شهرت رساند

اریک مانچل سی ساله، میخانه‌چی سابق، اهل نشویل است-Win McNamee/Getty Images/AFP

به گزارش بیانیه مطبوعاتی وزارت دادگستری ایالات متحده، دو مردی که تصاویرشان در جریان شورش‌های هفته گذشته در ساختمان کنگره آمریکا در حالی که لباس کامل شبه‌نظامی بر تن و دستبندهای پلاستیکی در دست داشتند، در رسانه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شد، از سوی مقام‌ها شناسایی و بازداشت شده‌اند.  

یکی از آنان مردی ۳۰ساله به نام اریک مانچل، میخانه‌چی سابق اهل نشویل است که گفته می‌شود همان مردی است که در تصاویر ردوبدل شده در فضای مجازی در حالی که از سر تا پا مسلح است، دیده می‌شود. مقام‌ها او را به حمله به ساختمان کنگره همراه با مادرش متهم کرده‌اند. دیگری لری رندال براک جونیور نام دارد، سرهنگ دوم بازنشسته ارتش از تگزاس، که او نیز در شرایطی که دستبندهای پلاستیکی در دست داشته، دیده شده است.  

آقای مانچل به نشریه تایمز لندن گفت که او و مادرش، هر دو جلیقه‌های ضدگلوله پوشیده‌اند و با هم وارد عمارت کنگره شدند. او همچنین به آوردن تیزر (تپانچه برقی) اعتراف کرد و گفت که در جریان ناآرامی به دست پلیس بازداشت شد. اکنون جزئیات و ابعاد حقیقی خشونتی که هم‌زمان با برگزاری جلسه کنگره برای تصویب پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ششم ژانویه برنامه‌ریزی شده بود، روشن شده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای مانچل به روزنامه تایمز گفت: «می‌خواستیم نشان دهیم که قصد داریم به پا خیزیم، در کنار هم بایستیم و در صورت نیاز بجنگیم. درست مانند پدرانمان، که این کشور را در ۱۷۷۶ بنا نهادند. یک جور نشان دادن این بود که چه کاری از دستمان ساخته است.» 

مادر او، لیزا آیزنهارت که همراه پسرش از تنسی آمده بود، گفت: «چپ همه چیز دارد: رسانه، سازمان‌، دولت. اگر ما بخواهیم مبارزه به مثل کنیم و صدایمان شنیده شود باید سازمان‌دهی کنیم.» خانم آیزنهارت که پرستار است، گفت: «ترجیح می‌دهم در ۵۷ سالگی بمیرم و زیر سرکوب زندگی نکنم.» 

آقای مانچل گفت که نیتش جنگ با پلیس نبوده است، بلکه «می‌خواستم به آنان نشان دهم که ما می‌توانیم، و این کار را هم خواهیم کرد». 

پروژه اسپرو در توییتی نوشت:  

پس از جمع‌آوری نظرات افراد بسیاری که در شناسایی این اشخاص مشارکت کردند، اکنون می‌دانیم فردی که دستبندهای پلاستیکی در دست داشت، اریک مانچل، از اهالی نشویل تنسی بوده است.  

اریک در حال حاضر در «داک فورد رام بار و گریل» مسؤول میخانه است.  

بیانیه مطبوعاتی وزارت دادگستری آمریکا همچنین گفت: «آقای بروک، که بیش از ۲۰ سال در نیروی هوایی خدمت کرده است، نیز با لباس نظامی به تن و در حالی که چندین دستبند پلاستیکی مخصوص بازداشت‌شوندگان و اجرای قانون در مورد افراد، در دست داشت، سوژه عکاسان شده است.» او در ویدیویی که از سوی آی‌تی‌ان ضبط شده است، در مجلس سنا و همچنین در حال خروج از دفتر نانسی پلوسی که غارت شده بود، دیده می‌شود.  

عکس آشوبگران با لباس‌های مخصوص ضدگلوله و ابزار بازداشت همه جا انتشار یافت و منجر به بروز این گمانه‌زنی شد که مهاجمان احتمالا برای گروگان گرفتن قانونگذاران خود را آماده کرده بودند.  

بیانیه وزارت دادگستری می‌گوید که هر دو این مردها به «ورود آگاهانه و بدون مجوز و غیرقانونی به یک ساختمان یا محوطه ممنوعه و یا ماندن در آن، ورود خشن و بی‌نظمی در محوطه کنگره» متهم شده‌اند.  

© The Independent

بیشتر از جهان