مسافران بریتانیا از کشور ثالث هم نمی‌توانند به ایران بروند

محدودیت پروازی تا پایان دی‌ماه برقرار است و سپس درباره ادامه محدودیت‌ها دوباره تصمیم‌گیری می‌شود

ایرلاین‌ها هم در پرواز مقصد ایران، مسافر مبدا انگلیس را از سایر کشورها هم نمی‌پذیرند  - ATTA KENARE / AFP

بر اساس مقررات جدید سازمان هواپیمایی ایران، هیچ مسافری از مبدا بریتانیا پذیرفته نمی‌شود، حتی اگر در مسیرش به کشورهای دیگر سفر کرده باشد.

حسن خوشخو، رییس ستاد مقابله با کرونا در سازمان هواپیمایی و مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی، در گفتگو با ایلنا افزود: «یک مسافر از مبدا انگلیس بعد از سفر به چند کشور باز هم از یک کشور ثالث نمی‌تواند وارد ایران شود. بنابراین ایرلاین‌ها هم در پرواز مقصد ایران، مسافر مبدا انگلیس را از سایر کشورها هم نمی‌پذیرند چراکه می‌دانند ایران ورود مسافر انگلیسی را به کشور ممنوع کرده است.»

او درباره خبری که چند روز پیش مبنی بر ورود یک مسافر با کرونای جهش‌یافته منتشر شده بود توضیح داد که ورود این مسافر از مبدا انگلیس قبل از اعمال ممنوعیت پروازی به این کشور بوده است.

این مقام مسئول گفت که در مدت زمان محدودیت پرواز بین ایران و انگلیس فقط یک پرواز رفت انجام شد تا خدمه پرواز را برگرداند. در این پرواز مسافران به انگلیس برده شدند اما این پرواز بدون مسافر برگشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در عین حال گفت که این ویروس جهش‌یافته در انگلیس از شهریور ماه وجود داشته اما اینکه انگلیس درباره جهش یافتگی این ویروس به قطعیت برسد، زمان برده است.

رییس ستاد مقابله با کرونا در سازمان هواپیمایی درباره ادامه این ممنوعیت‌های پروازی اظهار داشت: «آخرین ابلاغیه‌ای که ستاد ملی مبارزه با کرونا به سازمان هواپیمایی ارایه کرده این است که تا پایان دی‌ماه ممنوعیت پرواز بین ایران- انگلیس برقرار باشد. آخر دی ماه درباره ادامه این ممنوعیت یا لغو آن مجددا تصمیم‌گیری می‌شود.»