در آغاز سال نو، ۱۱ شهر آمریکا شاهد قتل بودند

در سال ۲۰۲۰ آمار آمار قتل برای سومین سال پیاپی روند افزایشی داشت

به گزارش پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، شمار قتل‌ها در کل کشور به میزان ۱۵ درصد در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ افزایش یافت- TERRY WYATT / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP

دست‌کم ۱۱ شهر مهم آمریکا از ثبت نخستین قتل‌های سال نو خبر داده‌اند.

این در حالی است که شمار قتل‌ها در سال همه‌گیری کرونایی ۲۰۲۰ افزایش یافت.

شورای عدالت کیفری در گزارش جدیدی اعلام کرد در ۲۱ شهر آمریکا «شمار قتل‌ها در تابستان ۴۲ درصد و در پاییز ۳۴ درصد نسبت به تابستان و پاییز سال ۲۰۱۹ افزایش یافت.»

به نوشته مجله نیویورک، در نیویورک مجموعاً ۴۴۷ قتل در سال ۲۰۲۰ رخ داد که ۴۱ درصد بیش‌تر از سال ۲۰۱۹ و بیشترین میزان قتل از سال ۲۰۱۱ به بعد بود.

شماری از شهرهای مهم ایالات متحده که وقوع نخستین قتل‌های سال ۲۰۲۱ را به ثبت رسانده‌اند:

نیویورک

فیلادلفیا

بالتیمور

واشینگتن دی‌سی

شیکاگو

کلمبوس

کانزاس سیتی

ایندیاناپولیس

لاس‌وگاس

اوماها

اوکلند

البته این آمار همچنان از چند دهه پیش خیلی کم‌تر است. در سال ۱۹۹۰ در نیویورک ۲۲۴۵ قتل رخ داد، در حالی که طبق آمار اداره پلیس نیویورک، در سال ۲۰۱۱ این رقم ۵۱۵ قتل بود.

سال ۲۰۲۰ سومین سال پیاپی است که در آن میزان قتل‌ها روند افزایشی داشته است. به نوشته روزنامه دیلی‌میل، شمار افرادی که در سال ۲۰۲۰ در نیویورک به ضرب گلوله از پا درآمدند، بیش از دو برابر سال ۲۰۱۹ بود. این رقم در سال ۲۰۲۰ برابر با ۱۸۵۵، و در سال ۲۰۱۹ برابر با ۹۱۴ بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش شبکه ای‌بی‌سی۷ نیویورک، درموت شی، رئیس اداره پلیس نیویورک، می‌گوید: «تلفیق کرونا، اعتراضات، و بحث قطع کردن اعتبارات مالی پلیس، دورانی را پدید آورد که سیاه‌تر از آن را نمی‌توانم تصور کنم.»

 طبق تحلیلی که جف اشر روی داده‌های جرایم انجام داده است، در ۵۱ شهر ایالات متحده شمار قتل‌ها در ماه دسامبر نسبت به سال قبل تا ۳۶ درصد افزایش داشت.

به گزارش پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، شمار قتل‌ها در کل کشور به میزان ۱۵ درصد در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ افزایش یافت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دلیل این افزایش مشخص نیست، اما برخی از کارشناسان دلیل افزایش جرایم خشونت‌بار را اعتراضات تابستان گذشته به بی‌عدالتی نژادی ذکر کرده‌اند که در پی مرگ جورج فلوید رخ داد و به بی‌اعتمادی به پلیس نگران از افسارگسیخته شدن اعتراضات دامن زد  و دردسرهای آن‌ها را افزایش داد. اما طبق گزارش تارنمای خبری ووکس، احتمال دیگر می‌تواند افزایش شدید خرید اسلحه باشد.

بدی اوضاع اقتصادی و زندگی ملال‌آور در وضعیت قرنطینه را نیز جزو دلایل محتمل ذکر کرده‌اند.

در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ شمار قتل‌ها زیاد بود، اما در شهرهای مورد بررسی تحلیلی آقای اشر، میزان کلی خلاف‌کاری و جرایم خشونت‌آمیز در واقع کاهش یافت.

روند جرایم بی‌سابقه بوده است. روند جرایم خشونت‌بار و قتل کمابیش همیشه هم‌جهت بوده است و هرگز در کل کشور این چنین جدا از هم نبوده است.

ممکن است در چنین سال نامعمولی سایر انواع جرایم هم افزایش یافته باشد، ولی گزارشی در مورد آن‌ها وجود ندارد. همچنین ممکن است به علت آن که بیمارستان‌ها در دوران همه‌گیری کووید-۱۹ در تنگنا بوده‌اند و نتوانسته‌اند چنان که باید به تمام بستری‌شدگان ناشی از خشونت‌ها رسیدگی کنند، شمار مرگ‌های ناشی از جرایم خشونت‌بار افزایش یافته باشد.

تمامی این دلایل محتمل است، و برای رسیدن به نتایج عینی‌تر، داده‌های بیش‌تری لازم است و وقت بیش‌تری باید صرف تحلیل آن‌ها کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان