اف‌بی‌آی آتش‌سوزی «بسیار مشکوک» در کلیسای سیاهپوستان را بررسی می‌کند

مقام‌های آتش‌نشانی شهر می‌گویند در آن منطقه، در سه هفته گذشته، سه آتش‌سوزی رخ داده است

تصویری از آتش‌سوزی، برگرفته از رسانه‌های اجتماعی- Springfield Fire /Twitter

مقام‌های محلی و فدرال آمریکا از بررسی حریق «بسیار مشکوکی» خبر دادند که روز دوشنبه در کلیسای سیاهپوستان در اسپرینگفیلد ماساچوست رخ داد. این حریق ممکن است اقدامی ناشی از نفرت نژادی بوده باشد.

آتش‌نشانان حدود ساعت پنج بامداد دوشنبه، به کلیسای مارتین لوتر کینگ جونیور رسیدند و تقریبا یک ساعت مشغول نبرد با آتش بودند.

برنارد کالوی، رییس آتش‌نشانی اسپرینگفیلد، روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: «این کلیسا شب آتش گرفت، پس شاید نفرت نژادی در میان بوده است. خیلی مشکوک است.» او افزود که در آن منطقه، در سه هفته گذشته، سه آتش‌سوزی رخ داده است.

مسئولان آتش‌نشانی محلی کلیسا را بررسی می‌کنند تا هر عامل تصادفی را از تحقیقات خود حذف کنند. هم‌زمان، مسئولان فدرال از سازمان الکل، توتون و سلاح گرم و اف‌بی‌ای نیز مشغول بررسی حادثه‌اند.

برخی هم‌اکنون اعتقاد دارند که حریق ممکن است عمدی بوده باشد.

ران جانسون، رییس خدمات خانوادگی مارتین لوترکینگ جونیور، موسسه‌ای وابسته به کلیسا، به شبکه خبری محلی دبلیودبلیوال‌پی گفت: «خیلی ناراحت‌کننده است. قبلا جعبه‌های مقوایی انبارشده کمی آتش گرفته بود، که آتشنشانی خاموششان کرد. موضوع به نظرمان جدی نیامد. فکر کردیم شاید کسی ته‌سیگار آنجا انداخته باشد. ولی روشن است که قصد دیگری در کار بوده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اعضای کلیسا گفتند که آتش‌سوزی برایشان دردناک است، اما این دردناک بودن تنها به‌خاطر سوختن کلیسا نیست.

لیزا بیکر، دستیار کلیسا، به دبلیودبلیوال‌پی گفت: «این بنا کلیساست. کلی خاطره در آن است. ولی کلیسای ما فقط این بنا نیست. کلیسای ما، مردم ما هستند.»

بازپرس‌های ایالتی آتش‌نشانی از هر کسی که درباره حریق اطلاعاتی دارد، خواسته‌اند‌ تا به شماره ۹۲۲۹-۶۸۲-۸۰۰-۱ تلفن کنند. پنج هزار دلار هم جایزه برای اطلاعات مفید تعیین شده است.

آمار جنایت‌های ناشی از نفرت در سطح فدرال با تاخیر منتشر می‌شود، ولی بنابه آمار ماه نوامبر اف‌بی‌آی، جنایت‌های ناشی از نفرت در سال ۲۰۱۹ به بالاترین حد خود در بیش از یک دهه رسیده است.

اوایل این ماه، انریک تاریو، رهبر گروه راست افراطی «پسران پرافتخار»، مسئولیت سوزاندن یک پارچه‌نوشته «جان سیاهان ارزش دارد»، متعلق به یک کلیسای محلی را طی یک روز تظاهرات به طرفداری از دونالد ترامپ در واشینگتن دی‌سی به‌عهده گرفت. پلیس مشغول بررسی این رخداد به‌عنوان جنایت ناشی از نفرت است، اما آقای تاریو می‌گوید چنین نبوده است، چون «جان سیاهان ارزش دارد، ربطی به نژاد ندارد.»

© The Independent

بیشتر از جهان