۱۵۰ هزار واکسن فایزر تا پایان بهمن به هلال احمر ایران می‌رسد

این واکسن‌ها توسط خیرین ایرانی خارج از کشور تهیه شده است

رئیس جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد که قرار است تا پایان این ماه (دی‌ماه)، ۱۵۰ هزار واکسن کرونا (شرکت فایزر) از طریق مرز وارد کشور شود.

کریم همتی در گفت‌وگو با تسنیم گفت که باتوجه‌به مذاکرات انجام‌شده برای ورود واکسن کرونا به داخل کشور و با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با جمعی از خیرین ایرانی خارج از کشور، ۱۵۰ هزار واکسن کرونا (شرکت فایزر) به این نهاد اهدا شده و قرار است از طریق مرز وارد کشور شود.

او درباره زمان توزیع واکسن اظهار داشت که در این زمینه جمعیت هلال‌احمر بر مبنای نظر سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت عمل خواهد کرد و توزیع نیز بر اساس نظر این سازمان خواهد بود. وی تأکید کرد جمعیت هلال‌احمر واکسن‌ها را به‌صورت رایگان پخش خواهد کرد.

همتی همچنین درباره واردات یک میلیون دوز واکسن کرونا نیز گفت: «قرار است تا بهمن‌ماه این واکسن‌ها در اختیار جمعیت هلال‌احمر قرار بگیرد.»

او چندی پیش گفته بود که نیاز کشور در حال حاضر حدود ۱۹ تا ۲۰ میلیون دوز واکسن است که از این تعداد، یک میلیون دوز را هلال احمر وارد می کند و تلاش ما این است که هر چه سریع تر آن را تامین کنیم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش‌تر، او درباره مسئولیت هلال‌احمر برای واردات واکسن گفته بود که بر اساس جلسه‌ای که در ستاد مقابله با کرونا برگزار شد و رئیس‌جمهور نیز با پیشنهاد مطرح شده مخالفتی نداشت، به جمعیت هلال‌احمر ابلاغ شد که به دلیل کانال‌های ویژه‌ای که در اختیار دارد، خرید و واردات واکسن کرونا برعهده این نهاد گذاشته شود.

او همچنین اضافه کرد که واکسنی که قرار است تهیه شود، چینی است. چون راحت‌تر می‌توان آن را خریداری کرد. همچنین، قرار است سازمان غذا و دارو بر روی کیفیت واکسن وارداتی کنترل شدیدی را اعمال کند.

این در حالی است که محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران به نیروهای سپاه و بسیج توصیه کرده که از تزریق واکسن‌های خارجی کرونا خودداری کنند و تأکید کرده که این نهاد در واکسیناسیون واکسن وارداتی مشارکت نخواهد کرد.