مرگ دست‌کم دو نفر بر اثر سقوط بهمن در ارتفاعات تهران

بیمارستان‌ها در حالت آماده‌باش هستند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران روز جمعه از مرگ دست‌کم دو نفر بر اثر ریزش بهمن در ارتفاعات شمال تهران خبر داد.

شاهین فتحی در گفت‌وگو با شبکه خبر گفت، سقوط بهمن در سه نقطه در ارتفاعات شمال تهران – در دارآباد، کلک چال و آهار – رخ داده است.

به گفته او، تاکنون مرگ دو نفر در آهار و کلکچال و مفقودی چهار نفر دیگر تایید شده است و دو مصدوم هم به مکان امن منتقل شده‌اند.

آقای فتحی با اشاره به گرفتار شدن ده‌ها نفر در برف و کولاک شدید در ارتفاعات توچال، گفت تلاش‌ها برای نجات آنها همچنان ادامه دارد.

همزمان حمید مساعدیان رئیس کمیته امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی از مرگ چهار نفر در حوادث امروز در ارتفاعات تهران خبر داد. وی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت، بر اثر ریزش بهمن ۲ نفر و بر اثر سقوط از ارتفاع ۲ نفر تا کنون جان خود را از دست دادند.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس تهران پیشتر در روز جمعه اعلام کرد حدود یکصد کوهنورد در ایستگاه شماره هفت توچال گرفتار شده‌اند.

وی گفت با آمادگی بیمارستان‌های نزدیک و اعزام نیروهای اورژانس، آتش نشانی و هلال احمر به محل، در تلاش برای پیگیری وضعیت آنها هستیم.

وی افزود، با توجه به برف و کولاک در ایستگاه بالایی و احتمال به خطر افتادن سلامتی آنها، شش آمبولانس به محل اعزام شده و بیمارستان‌ها نیز در حالت آماده‌باش هستند.

بیشتر از جهان