نایله توینی، شخصیت رسانه‌ای ۲۰۲۰ در اجلاس رسانه‌های عربی

نایله توینی مدیرعامل روزنامه لبنانی «النهار»، یکی از مشهورترین روزنامه‌های جهان عرب است

نایله توینی، مدیرعامل روزنامه لبنانی «النهار»- Rene B. Mawad/ An-Nahar

نایله توینی، مدیرعامل روزنامه لبنانی «النهار»، یکی از مشهورترین روزنامه‌های جهان عرب، به‌عنوان شخصیت رسانه‌ای سال ۲۰۲۰ انتخاب شد.

به گزارش روزنامه لبنانی النهار، در نوزدهمین اجلاس رسانه‌های عربی که چهارشنبه سوم دی‌ماه در دبی برگزار شد، نایله توینی، مدیرعامل آن روزنامه به‌عنوان شخصیت رسانه‌ای سال ۲۰۲۰ انتخاب شد. 

در این گردهمایی دلیل انتخاب نایله توینی، رییس هیات‌مدیره گروه رسانه‌ای «النهار» به‌عنوان شخصیت سال، به این ترتیب عنوان شد: «به‌خاطر تلاش‌هایش برای پیشبرد روزنامه‌نگاری حرفه‌ای و حفظ روزنامه کاغذی، ضمن همگام‌شدن با تغییرات دیجیتال و دنیای آنلاین در هماهنگی با تغییرات زمانه و مقتضیات آن، و در عین حال، پاسخ‌گویی به نیازهای خواننده غرق‌شده در رسانه‌های اجتماعی که با سرعت بالا و تاثیرگذاری زیادش اطلاعات درست و نادرست را با هم به‌خورد به‌خورد مخاطب می‌دهد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نایله توینی متولد سال ۱۹۸۲ و روزنامه‌نگاری است که از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ نماینده پارلمان لبنان بود. او دختر جبران توینی، بنیان‌گذار روزنامه النهار است که این روزنامه را نخستین‌بار در سال ۱۹۳۳ در بیروت منتشر کرد. 

از سال ۲۰۰۰، برادر نایله، غسان توینی مدیریت روزنامه را برعهده گرفت، اما او در سال ۲۰۰۵ ترور شد و پدرشان دوباره به مدیریت روزنامه بازگشت، تا سال ۲۰۱۲. درحال حاضر نیز مدیریت این رسانه مشهور عربی برعهده نایله توینی است. 

نوزدهمین دوره اجلاس رسانه‌های عربی با حمایت مالی محمد بن راشد آل‌مکتوم، نایب رییس و نخست‌وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی و با حضور او برگزار شد. بیش از ۱۰هزار نفر از رهبران عرب و بین‌المللی، نهادهای رسانه‌ای، نویسندگان برجسته، متفکران، روشنفکران، دانشگاهیان و علاقه‌مندان به صنعت رسانه در کشورهای عربی برگزار شد. 

بیشتر از فرهنگ و هنر