برنا: کارمند پست هرمزگان با حکم دادستانی بازداشت شد

پس از انتشار ویدیوی رقص این کارمند، مدیرکل پست هرمزگان از اخراج او خبر داد و سپس این خبر تکذیب شد

در حالی که حسن عمیدی، مدیرکل دفتر مدیرعامل، امور استان‌ها و ارتباطات شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، خبر اخراج کارمند اداره پست هرمزگان را که ویدیوی رقص او در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، تکذیب کرده است، برنا از بازداشت او خبر داد.

برنا در خبری اختصاصی در این زمینه نوشت: «کارمند روابط عمومی اداره پست هرمزگان که روز گذشته فیلمی از رقص او در فضای مجازی منتشر شده بود پس از آنکه عصر دیروز خبر اخراج او توسط روابط عمومی پست تکذیب شد؛ روز گذشته با صدور قرار بازداشت توسط دادستانی استان هرمزگان این فرد بازداشت شد».

هنوز این خبر از سوی مراجع قضایی تایید یا تکذیب نشده است.

در روزهای گذشته ویدیویی یک‌دقیقه‌ای در رسانه‌های اجتماعی منتشر و دست‌به‌دست شد از رقص یک مرد در مکانی که اداره‌‌ای دولتی به‌نظر می‌رسید و با حضور کارمندانی که اکثر آن‌ها زن بودند. در برخی گزارش‌ها آمده است که ویدیو مربوط به مراسم بازنشستگی بعضی همکاران آن اداره در شش‌ماه پیش بوده است.

چهارشنبه سوم دی‌ماه، خبرگزاری‌های ایران گزارش دادند این کارمند که مسئول روابط عمومی اداره پست هرمزگان بوده، پس از انتشار ویدیوی رقصش، از محل کار خود اخراج شده است. 

به گزارش مهر، عبدالله عبدلی، مدیرکل پست هرمزگان، این ویدیو را «کلیپی با محتوایی خارج از عرف و ناشایست» خواند که در ساختمان اداری آن اداره‌کل ضبط شده است و گفت:«ضمن عذرخواهی و اظهار تاسف و تاثر از رخداد چنین اتفاقی اعلام می کنم فرد مذکور به‌دلیل اعمال و رفتار خلاف شئون شغلی و اداری در محل کار از سمت خود برکنار و به واحد تخلفات اداری معرفی می‌شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان هرمزگان با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن آنچه که «رقاصی» و «رفتار نامتعارف مدیر روابط عمومی پست استان در محل کار» خواند، از استاندار هرمزگان، به‌عنوان نماینده عالی دولت در استان، و دادگستری استان، به‌عنوان مدعی‌العموم، درخواست کرد که با «مسببان این اقدام هتاکانه و جریان منتشرکننده آن که به‌دنبال قبح‌شکنی فضای اجتماعی استان است» برخورد کنند تا مانع از «تکرار چنین وقایع تلخی» شوند.

اما حسن عمیدی، مدیر کل ‏امور استان‌ها و ارتباطات ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏شرکت ملی پست ایران، با انتشار توئیتی اخراج این کارمند اداره پست هرمزگان را تکذیب کرد و نوشت:«درخصوص رفتار خارج از عرف، تخلف وی در نظام انضباطی اداری پیگیری خواهد شد.»

در طول یک هفته گذشته، این دومین‌بار است که «رقص» به موضوع بحث و جنجال گسترده در فضای رسانه‌ای ایران تبدیل می‌شود. چند روز پیش، سخنان کارشناسی درمورد رقص در یک برنامه زنده شبکه دوی سیمای جمهوری اسلامی ایران و «دعوت از مردم برای رقص در شب یلدا» جنجال‌برانگیز شد و درنهایت مجری برنامه، روز بعد در همان برنامه، به‌علت این اظهار نظر از بیننده‌ها عذرخواهی کرد.  

پس از روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی در ایران، اجرا و آموزش رقص به‌طور کلی و به‌ویژه برای زنان ممنوع و با هنرمندان این حوزه برخورد شد. در سال‌های بعد، در بعضی از فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی صحنه‌هایی از رقص مردان دیده می‌شود.