طرفداران ترامپ در روز تحلیف بایدن برای او مراسم «سوگند دوم» برگزار می‌کنند

بیش از ۳۲۵ هزار نفر برای شرکت در این مراسم مجازی اعلام آمادگی کردند

دونالد ترامپ و همسرش ملانیا - Jim WATSON / AFP

طرفداران دونالد ترامپ، که هنوز ادعای او مبنی بر تقلب در انتخابات را باور دارند، در همان روزی که جو بایدن قرار است سوگند ریاست جمهوری یاد کند، یک برنامه اینترنتی «سوگند دوم» برای ترامپ ترتیب داده‌اند.

این برنامه که «مراسم سوگند دومین ریاست جمهوریِ دونالد جی ترامپ» نام گرفته است، قرار است روز ۲۰ ژانویه در فیسبوک برگزار شود. تاکنون بیش از ۳۲۵ هزار نفر برای شرکت در آن اظهار تمایل‌ کرده‌اند. به گزارش دیلی دات، از این تعداد، بیش از ۶۰ هزار نفر اعلام کرده‌اند قطعا در برنامه شرکت می‌کنند.

یکی از برگزارکنندگان این برنامه اوی کوکالاری،‌ یا بر اساس صفحه توییترش، اوی کوکالاری آنجلاکیس است که در انتخابات ۲۰۲۰ عضو ستاد ترامپ بود و در شبکه‌های خبری دست راستی نظیر «او‌ای‌آن»(OAN) حاضر می‌شد. این شبکه به مرور که ترامپ با فاکس نیوز دشمن می‌شد، غالبا مورد خطاب او قرار می‌گرفت.

آخرین پست خانم کوکالاری در صفحه فیسبوک این مراسم، به سیستم اطلاعات انتخاباتی فیسبوک اشاره دارد که از نظر او «جعلی» است. او می‌گوید: «حقوق انتخاباتی ما مورد ظلم واقع شده است و همین طور آزادی بیان ما. سیاست سلب مسئولیت فیسبوک زیر این پست، نشان‌دهنده همین امر است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

صفحه مزبور پر است از نظرهایی که ادعاهای رئیس جمهور مبنی بر تقلب در انتخابات را تأیید می‌کند. همچنین این صفحه، به مقاله‌هایی از تارنماهای خبری توطئه‌پندار ارجاع می‌دهد که دروغ آنها قبلا ثابت شده است.

خود این صفحه فیسبوکی دارای یک توضیح سلب مسئولیت از طرف فیسبوک است که نوشته: «جو بایدن رئیس جمهور منتخب است. او روز ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده، ادای سوگند خواهد کرد.»

تا این لحظه، تیم ترامپ هیچ نشانه‌ای از تأیید یا عدم تأیید این برنامه بروز نداده است و معلوم نکرده خودش در آن شرکت خواهد داشت یا نه.

بر اساس گزارش‌ها، ترامپ قصد داشت با انجام یک سخنرانی در روز سوگند ریاست جمهوری، از تصمیم خود در شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ خبر دهد تا مراسم جو بایدن تحت‌الشعاع قرار بگیرد. حتی تیم او انجام بعضی زمینه‌سازی‌ها را آغاز کرده بودند ولی تاکنون هیچ اعلامیه‌ای به طور رسمی منتشر نشده است. آقای ترامپ و تیمش همچنان اصرار دارند که او به دور دوم ریاست جمهوری می‌رسید. این در حالی است که بیشتر پرونده‌های شکایتِ تیم حقوقی ترامپ، تاکنون هیچ تأثیری روی نتایجِ هیچ یک از ایالت‌ها نگذاشته است.

برنامه فیسبوکی مزبور، یکی دیگر از بازی‌های مضحکی تلقی شده است که برای خوشایند پایگاه طرفداران رئیس جمهوری که در شرف ترک قدرت است، تدارک دیده شده است.

© The Independent