دفاع از ملانیا ترامپ بابت برداشتن ماسکش هنگام بازدید از بیمارستان

رئیس جمهور و بانوی اول ایالات متحده قبلا هم به دلیل سهل‌انگاری در پوشیدن ماسک مورد انتقاد قرار گرفته بودند

برنامه قصه‌خوانی ملانیا ترامپ برای بیماران در بیمارستان-SAUL LOEB / AFP

کاخ سفید از اقدام ملانیا ترامپ در بازدید سالانه‌اش از بیمارستان ملی کودکان در واشینگتن که ظاهرا مقررات ماسک این بیمارستان را زیر پا گذاشت، دفاع کرده است.

طبق بیانیه صادره از کاخ سفید، خانم ترامپ در حال خواندن داستان برای «گروه کوچکی از بیماران و خانواده‌های آن‌ها بود که در سالن بیمارستان با رعایت فاصله در کنار یکدیگر قرار داشتند».

این توضیح پس از آن صادر شد که بانوی اول آمریکا روز سه‌شنبه به دلیل برداشتن ماسک خود در جریان برنامه قصه‌خوانی برای بیماران در بیمارستان، به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفت. این برنامه در سه سال گذشته هر ساله از طرف وی اجرا شده است. وی کتاب «اولیور تزییناتی در دیدار با مارلی و جان و ابی» نوشته تاد زیمرمان را می‌خواند، که یک کتاب قصه بچه‌ها درباره تزیین کریسمس است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کاخ سفید اعلام کرد: «به علت وجود همه‌گیری ویروس کرونا، این برنامه با تعداد محدودی شرکت‌کننده اجرا شد و تمام مهمانان موظف به پوشیدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی بودند.»

این بیانیه ضمن تأکید بر عدم نقض مقررات محلی نوشت: «این دیدار، مقررات بیمارستان برای سخنرانی‌های عمومی را، که بر پایه دستورالعمل بهداشتی بخش کلمبیا تهیه شده است به اجرا گذاشت. طبق این مقررات، پوشیدن ماسک برای فردی که برای تلویزیون یا شرکت‌کنندگان سخنرانی می‌کند ضرورت ندارد مشروط بر آن که هیچ کس در فاصله ۶ پایی (تقریبا دو متر) سخنران قرار نداشته باشد.»

در ادامه بیانیه آمده: «بانوی اول در این سالن چهار طبقه، در سراسر برنامه بیش از ۱۲ پا (حدود چهار متر) از دیگران فاصله داشت. بازدید امروز براساس همین مقررات در ۳۲۵ اتاق بیمارستان پخش شد.»

همایش امسال به دلیل بیماری عالم‌گیر بسیار کوچک‌تر از قبل برگزار شد. فقط دو کودک در میان تماشاچیان نشسته بودند و کارکنان و مسؤولان بیمارستان در اتاق با ماسک و محافظ صورت حضور داشتند و بقیه از طریق تلویزیون محلی برنامه را تماشا می‌کردند.

رئیس جمهور و بانوی اول به دلیل سهل‌انگاری در پوشیدن ماسک در دوره همه‌گیری قبلا هم مورد انتقاد بوده‌اند. این بیماری تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار کشته و ۱۶ میلیون مبتلا در آمریکا داشته است. خانواده اول، شامل بانوی اول، رئیس جمهور دونالد ترامپ و پسرشان بارون، قبلا به این ویروس مبتلا شده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان