رهبر اکثریت جمهوری‌‌خواه سنا پیروزی بایدن را به او تبریک گفت

میچ مک‌کانل همچنین از عملکرد ترامپ در دوره چهار ساله ریاست جمهوری‌اش تقدیر کرد

آقای مک‌کانل همچنین به سناتور کامالا هریس شریک انتخاباتی و معاون بایدن نیز تبریک گفت- Tasos Katopodis/Getty Images/AFP

میچ مک‌کانل رهبر اکثریت جمهوری‌‌خواه سنا و از حامیان سرسخت دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده از حزب جمهوری‌خواه، روز سه‌شنبه به جو بایدن به عنوان رییس جمهوری منتخب آمریکا تبریک گفت.

به گزارش آسوشیتدپرس، وی با اذعان به این که بسیاری امید داشتند نتیجه انتخابات متفاوت باشد گفت، «اما ساز و کار حکومتی ما تعیین می‌‌کند چه کسی ۲۰ ژانویه سوگند یاد خواهد کرد. مجمع گزینندگان حرفش را زده است.»

این سناتور ارشد در سخنانی در صحن سنا، با تبریک به جو بایدن معاون رییس جمهوری سابق و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر، به سکوت چند هفته‌ای خود در مورد شکست ترامپ پایان داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای مک‌کانل همچنین به سناتور کامالا هریس شریک انتخاباتی و معاون بایدن نیز تبریک گفت و تصریح کرد «همه آمریکایی‌ها می‌توانند به این که کشورمان برای نخستین بار یک معاون رییس جمهوری زن دارد افتخار کنند.»

وی در عین حال از عملکرد ترامپ در دوره چهار ساله ریاست جمهوری‌اش و آنچه که او «دستاوردهای بی‌پایان» او و دولتش خواند تقدیر کرد و گفت، دونالد ترامپ و معاون او مایک پنس، شایسته قدردانی ما هستند.

مجمع گزینندگان (کالج الکترال) ایالات متحده، عصر دوشنبه به وقت شرق ایالات متحده، پیروزی جو بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری آبان به رسمیت شناخت و او را چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا معرفی کرد.

 ۵۳۸ عضو این مجمع از ۵۰ ایالت، و نیز واشنگتن دی‌سی پایتخت آمریکا، در شهرهای خود گرد آمدند و آرای خود را به صندوق ریختند، که بنا به عرف سیاسی آمریکا، در تایید نتیجه انتخابات در هر یک از ایالت‌ها بود. 

با این حساب کسب ۳۰۶ رای الکترال توسط جو بایدن و ۲۳۲ رای الکترال توسط دونالد ترامپ به طور رسمی تایید شد.

دولت جدید ایالات متحده بیستم ژانویه ۲۰۲۱ (اول بهمن ماه سال جاری) آغاز به کار خواهد کرد.

بیشتر از جهان