آمریکا سفیر ایران در یمن و «جامعه المصطفی» را تحریم کرد

مایک پمپئو: حمایت جمهوری اسلامی از شورشیان حوثی به جنگ در یمن دامن می‌زند

«حسن ایرلو» از افسران نیروی قدس سپاه پاسداران- عکس از ایرنا

وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد واشنگتن «حسن ایرلو» از افسران نیروی قدس سپاه پاسداران، و یک دانشگاه را که از عملیات نیروی قدس برای جذب نیرو پشتیبانی می‌کند، تحت تحریم قرار می‌دهد.

مایک پمپئو در پیامی در توییتر، ضمن اعلام این خبر، خاطر نشان کرد حمایت جمهوری اسلامی از شورشیان حوثی به جنگ در یمن دامن می‌زند و بی‌ثباتی در آن فقیرترین کشور خاورمیانه را بدتر می‌کند.

وی همچنین از اضافه شدن نام یک فرد دیگر به فهرست تحریم‌های ضدتروریسم دولت آمریکا خبر داد؛ اما اشاره ای به هویت او نکرد.

خبرگزاری رویترز دقایقی پیش از انتشار این توییت، از قول یک منبع ناشناس گزارش داد که دولت آمریکا قصد دارد حسن ایرلو، سفیر ایران در صنعا پایتخت یمن که در کنترل حوثی‌هاست، را تحریم کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته منبع رویترز، که از او با عنوان یک مقام دولت آمریکا یاد شده، دانشگاه بین‌المللی جامعه المصطفی نهادی است که واشنگتن قصد دارد نام آن را به فهرست تحریم‌های ضدتروریسم خود اضافه کند.

این مقام آگاه که رویترز هویت او را فاش نکرده است، جامعه المصطفی را پایگاهی برای عملیات برون‌مرزی نیروی قدس سپاه پاسداران خوانده و گفته است هم ایرلو و هم جامعه المصطفی تحریم خواهند شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز همزمان با انتشار توییت مایک پمپئو، در بیانیه‌ای این خبر را تایید کرد و هویت فرد مورد اشاره او را «یوسف علی معراج» تبعه پاکستان ذکر کرده که با نیروی قدس همکاری دارد.

دانشگاه بین‌المللی المصطفی یا «جامعه المصطفی العالميه» خود را یک نهاد علمی با «هويت حوزه‌ای» معرفی می‌کند که در سال ۱۳۵۸ در قم تاسیس شده و هزاران «دانش‌پژوه» مرد و زن از مليت‌های مختلف دارد.