مادربزرگ ۹۰ساله نخستین واکسن کووید-۱۹ بریتانیا را دریافت کرد

بریتانیا نخستین کشوری است که واکسن فایزر-بیوتک را به تایید رساند و واکسیناسیون را آغاز کرد

برنامه تاریخی واکسیناسیون کووید-۱۹ در ساعات اولیه صبح امروز سه‌شنبه در بریتانیا آغاز شد و یک زن ۹۰ ساله نخستین واکسن را دریافت کرد.

مارگارت کینان نخستین فردی بود که صبح امروز واکسن فایرز-بیوتک را در برنامه غیرآزمایشی دریافت کرد. بریتانیا نخستین کشور غربی است که واکسن فایزر-بیوتک را به تایید رسانده و واکسیناسیون را آغاز کرده است.

خانم کینان که هفته آینده ۹۱ ساله می‌شود و فروشنده جواهرات بوده، چهار سال پیش بازنشسته شده است. او یک دختر، یک پسر و چهار نوه دارد.

به گزارش رویترز، خانم کیتان در ساعت ۶:۳۱ صبح امروز به وقت بریتانیا در بیمارستانی محلی واقع در کوونتری در مرکز انگلستان واکسن زد. او از اینکه به عنوان نخستین فرد واکسن را دریافت کرده ابراز خرسندی کرد و گفت که بهترین هدیه تولد زودهنگامی است که تا کنون دریافت کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بریتانیا که شاهد ۶۱ هزار مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا بوده، در میان کشورهای اروپایی بیشترین صدمه را از این ویروس دیده است.

بیمارانی که ۸۰ سال به بالا دارند و قبلا به صورت سرپایی یا بستری در بیمارستان‌ها معالجه شده‌اند، از جمله اولین کسانی هستند که واکسن را دریافت می کنند. بیمارستان‌ها همچنین افراد بالاتر از ۸۰ سال را برای انجام واکسن فراخوانده‌اند و با خانه‌های سالمندان برای واکسینه کردن کارمندانشان همکاری می‌کنند. اگر امکان بیشتری برای واکسینه کردن وجود داشته باشد، کارکنان بخش بهداشت و درمان در اولویت قرار می‌گیرند. ۲۱ روز پس از تزریق اول، باید واکسن یاداور تزریق شود.

در مرحله نخست برنامه ایمن‌سازی در بریتانیا از واکسن فایزر-بیوتک استفاده می‌شود. این واکسن در آزمایش‌ها تاثیر ۹۵ درصدی نشان داده است.

انگلستان ۴۰ میلیون دوز واکسن فایزر را تهیه کرده که می‌تواند ۲۰ میلیون نفر را تحت پوشش قرار دهد. از آنجا که دولت این کشور فقط افراد بالای ۱۶ سال را ایمن‌سازی می‌کند، حدود ۵۵ میلیون نفر در انگلستان واجد شرایط تزریق واکسن هستند.

بیشتر از جهان