واعظی: متاسفم بی‌اخلاقی به برخی نمایندگان مجلس هم سرایت کرده است

رییس دفتر حسن روحانی: سنگ اندازی می‌کنند تا دولت نتواند تحریم‌ها را بردارد

واعظی: تفکری که اکثریت را در مجلس دارد می‌خواهد پیروزی در انتخابات را به بهای حفظ مشکلات مردم به دست آورد- عکس از خبرگزاری آنا

رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران رویکرد مجلس یازدهم در برابر دولت حسن روحانی را در راستای تلاش اصولگرایان برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آینده دانست و گفت، تفکری که اکثریت را در مجلس دارد می‌خواهد پیروزی در انتخابات را به بهای حفظ مشکلات مردم به دست آورد.

محمود واعظی در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران، ایلنا، در واکنش به برخی نمایندگان مجلس که گفته‌اند پس از پایان این دولت، روحانی و دولتمردان او را محاکمه می‌کنند گفت، بسیار متاسفم بی‌اخلاقی به برخی از نمایندگان مجلس هم سرایت کرده است.

وی اضافه کرد، همین تفکری که اکنون اکثریت را در مجلس در اختیار دارد، هشت سال خودشان سر کار بودند و نه تنها نتوانستند مشکل هسته‌ای را حل کنند، بلکه قطعنامه‌هایی را چه در شورای امنیت سازمان ملل متحد و چه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه کشور گرفتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس دفتر روحانی گفت، آنها سنگ اندازی می‌کنند و قوانینی را به تصویب می‌رسانند تا دولت نتواند تحریم‌ها را بردارد. آنها می‌خواهند این دولت نتواند برای مردم گشایشی به وجود بیاورد؛ برای همین به طور دائم به دولت حمله می‌کنند تا در انتخابات ۱۴۰۰ خودشان پیروز شوند.

اشاره واعظی مصوبه اخیر مجلس تحت عنوان «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» است که شورای نگهبان آن را روز چهارشنبه تایید و دولت را موظف کرد در صورت عدم رفع محدودیت‌های بانکی و فروش نفت ایران ظرف دو ماه، اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند.

این طرح در حالی در مجلس تصویب و با تایید شورای نگهبان قانونی شد که با شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی جو بایدن، معاون باراک اوباما که برجام در دولت او حاصل شد، امیدها برای بازگشت واشنگتن به توافق افزایش یافته است.

حسن روحانی روز پنجشنبه این مصوبه را برای فعالیت‌های دیپلماتیک آتی «مضر» دانست و گفت: همه باید دست به دست هم دهیم تا در کشور امید و ثبات ایجاد کنیم. هیچ عجله نکنیم و هول نشویم که کاری انجام دهیم. اشکالی ندارد اگر دولت موفقیتی به دست آورد آن موفقیت را تقدیم شما می‌کند.

این اظهارات کنایه‌آمیز روحانی واکنش محمدباقر قالیباف رئیس مجلس را به دنبال داشت که گفت: کسی هول نشده و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هم مصوبه همان شورای عالی امنیت ملی را دارد که روحانی چهار دهه از عمر سیاسی خود را در آن سپری کرده و اکنون به عنوان رئیس جمهور، عالی‌ترین مقام این شورا به‌شمار می‌رود.