ادعای رسانه‌ها: رهبر حزب‌الله در ایران پناه می‌گیرد

«حسن‌نصرالله پس از کشته شدن فخری‌زاده به پناهگاه رفته بود»

حسن‌ نصرالله، رهبر حزب‌الله-IRAN PRESS / AFP

در حالی که برخی گزارش‌ها از انتقال حسن نصرالله رهبر حزب‌الله به پناهگاه پس از کشته شدن محسن فخری‌زاده حکایت دارد، نشریه الجریده، مدعی شد که او بیم نگرانی‌های امنیتی قصد دارد به ایران بروند.

فخری‌زاده، چهره کلیدی برنامه‌های هسته‌ای-نظامی جمهوری اسلامی جمعه گذشته هفتم آذرماه در عملیاتی که هنوز ماهیت آن روشن نیست در منطقه آبسرد دماوند کشته شد.

پس از آن گزارش شد که «نصرالله که نگران است هدف بعدی باشد به پناهگاه رفته و دستور داده که هرگونه تحرک حزب‌الله متوقف شود».

جمهوری اسلامی یا گروه حزب‌الله این گزارش را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

الجریده به نقل از منابع خود می‌گوید که در روزهای اخیر سرویس‌های اطلاعاتی لبنان و منطقه ارتباط‌ها بین حزب‌الله و نیروی قدس سپاه پاسداران را زیر نظر داشته‌اند. در این گزارش‌ها به تغییر محل اسکان نصرالله اشاره شده و یک منبع مطلع نیز می‌گوید «شاید هم اکنون انتقال او به داخل ایران انجام شده باشد».

بر اساس این گزارش که مقامات در تهران یا گروه حزب‌الله به آن واکنش نشان نداده‌اند، نصرالله برای مدت نامشخصی در ایران می‌ماند.

گروه حزب‌الله روابط بسیار نزدیکی به جمهوری اسلامی دارد و نصرالله بارها به طور شفاف اعلام کرده که همه منابع مورد نیاز این گروه شبه‌نظامی از سوی جمهوری اسلامی تامین می‌شود.

این در حالی است که اخیرا رسانه‌ها خبر دادند که یک چهره کلیدی القاعده با همکاری اسرائیل و آمریکا در تهران کشته شده است. عبدالله احمد عبدالله، مرد شماره دو القاعده بود که گفته می‌شود در تابستان امسال در تهران کشته شده است.

ایران این گزارش‌ها را تایید نکرده است.

از سوی دیگر بسیاری از ناظران بر این باورند که کشته شدن فخری‌زاده در نتیجه رخنه و نفوذ به سیستم امنیتی جمهوری اسلامی انجام شده است و روشن نیست که در صورت صحت انتقال گزارش‌ها در مورد نقل مکان حزب‌الله، امنیت او چگونه تضمین می‌شود.

بیشتر از جهان