آمریکا؛ ساخت پل اختصاصی برای عبور حیوانات وحشی از بزرگراه

از دوچرخه‌سواران و گردشگران پیاده خواسته شده از این پل روگذر استفاده نکنند تا مبادا جانوران بترسند

طبق ویدیوی جالبی که به تازگی منتشر شده است، در ایالت یوتا آمریکا پلی مختص جانوران وحشی روی بزرگراهی بین‌ایالتی ساخته‌اند که به انواع جانوران کمک می‌کند به سلامت به آن سوی بزرگراه برسند.

این پل را سازمان حیات وحش یوتا (یودات) در سال ۲۰۱۸ ساخت تا حیوانات به سلامت و بدون تصادف با خودروها از روی بزرگراه بین‌ایالتی نزدیک سالت‌لیک سیتی عبور کنند.

در ویدیویی که این سازمان منتشر کرده است انواع حیوانات مثل آهو، خرس، سنجاب، موش و جوجه‌تیغی در حال عبور از این پل روی بزرگراه هستند.

این سازمان دولتی در بخشی از زیرنویس این ویدیو آورده است: «به درد خورد!»

در ادامه این زیرنویس آمده است: «با سپاس از وزرات ترابری یوتا و دانشگاه ایالتی یوتا بابت نظارت بر روگذر حیات‌وحش دره پارلی در امسال. همان طور که می‌بینید این روگذر در دومین سال بهره‌برداری توانسته است به عبور بی‌خطر جانوران وحشی از روی بزرگراه پررفت‌و‌آمد بین‌ایالتی ۸۰ و همچنین افزایش ایمنی رانندگان کمک کند.»

جان گلیسون، سخنگوی یودات، سال گذشته گفته بود که معمولا طول می‌کشد تا جانوران وحشی خود را با تغییرات زیستگاه همساز کنند ولی سازمان متقاعد شده است که این پل «نتیجه‌بخش» بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای گلیسون در سال ۲۰۱۹ در مصاحبه  با کی‌اس‌ال که زیرمجموعه سی‌ان‌ان است گفته بود: «جانوران نمی‌توانند با چنین چیزی سازگاری ناگهانی پیدا کنند. داریم نتایج را می‌بینیم و این قدر زود به نتیجه رسیدن، غیرمنتظره است. فکر می‌کردیم سال‌ها طول بکشد تا جانوران وحشی به این پل عادت کنند و از آن استفاده کنند.»

این سازمان قبلا به دوچرخه‌سواران و گردشگران پیاده هشدار داده بود از این پل روگذر استفاده نکنند تا مبادا جانوران بترسند و از روی آن عبور نکنند.

طبق گزارش‌ها، ساخت این پل روگذر ۵ میلیون دلار هزینه داشته است و روی آن خاک، سنگ و تخته‌سنگ ریخته‌ شده است تا محیطی طبیعی‌تر برای جانوران وحشی به نظر برسد.

آقای گلیسون  در سال ۲۰۱۹ در مصاحبه با سالت‌لیک تریبون گفت: «می‌خواهیم این پل هرچه بیشتر مثل بخشی از طبیعت اطراف جلوه کند. ساخت این پل هم به نفع حیات‌وحش است هم به نفع رانندگان.»

© The Independent

بیشتر از زندگی