تحقیق در مورد ایراد احتمالی سامانه تعلیق ۱۱۵ هزار خودرو تسلا در ایالات متحده

این تحقیق پس از افزایش شکایت در مورد دو مدل خودرو تسلا انجام می‌گیرد

اداره ملی ایمنی تردد در بزرگراه‌ها اعلام کرد که درباره دو مدل از خودروهای تسلا تحقیق انجام خواهد شد - Platt/Getty Images/AFP

سازمان ملی ایمنی جاده‌ای ایالات متحده به شکایت حدود ۱۱۵ هزار مالک خودرو برقی تسلا در مورد ایراد احتمالی سامانه تعلیق این خودروها رسیدگی می‌کند.

بر اساس اعلام روز جمعه اداره ملی ایمنی تردد در بزرگراه‌ها، در پی دریافت ۴۳ مورد شکایت در این مورد، درباره دو مدل از خودروهای تسلا تحقیق انجام خواهد شد.

حالا اداره ملی ایمنی تردد در بزرگراه‌ها می‌خواهد مدل اس سدان ۲۰۱۵-۲۰۱۷ و مدل ایکس اس‌یووی ۲۰۱۷ این شرکت را که بر اساس گزارش‌ها سامانه تعلیقشان ایمن نیست، وارسی کند.

بالغ بر ۳۲ نفر در شکایت خود گفته‌اند که سامانه تعلیق، رابط میان چرخ و بوش چرخ، در هنگام حرکت خودرو با سرعت کم در جاده، از کار افتاده است.

همزمان، ۱۱ مالک خودروهای تسلا هم گزارش داده‌اند که سامانه تعلیق خودروهای آنان هنگام سفر جاده‌ای با سرعت بیش از ۱۶ کیلومتر بر ساعت، و چهار خودرو نیز هنگام حرکت در اتوبان با سرعت معمول بزرگراه، ایراد پیدا کرده است.

به گفته این سازمان، هرچه عمر این خودروها بیشتر شده است، تعداد شکایت‌ها نیز افزایش یافته است و فقط در دو سال گذشته ۳۲ مورد شکایت در این مورد ثبت شده است.

در سه ماه اخیر سه مورد شکایت‌ مربوط به مشکلات پیش‌آمده در بزرگراه‌ها ثبت شده است.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته این سازمان، تسلا در خبرنامه خدماتش که در فوریه ۲۰۱۷ برای رانندگان خودروهای خود فرستاد، پذیرفته است که این مدل‌ها مشکلاتی دارند که مربوط به مرحله تولیدشان است و ممکن است باعث خرابی سامانه تعلیق چرخ جلو آن‌ها شود.

تسلا به رانندگان این خودروها گفته است که همچنان می‌توانند این خودروها را برانند و مهار کنند، «اما چرخ خودرو ممکن است با بوش خمیده‌ چرخ تماس پیدا کند.»

در این خبرنامه همچنین آمده است که خودروهایی که این مشکل را دارند، ساخت ۱۹ ژانویه ۲۰۱۶ تا ۲۵ مه ۲۰۱۶ هستند.

اما سازمان ملی ایمنی جاده‌ای ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که ۴۱ مورد از شکایت‌های واصله مربوط به خودروهایی بوده است که پیش یا پس از بازه زمانی اعلامی در خبرنامه سال ۲۰۱۷ تسلا تولید شده‌اند. ۲۹ مورد پس از بازه اعلام‌شده تولید شده‌اند.

این سازمان همچنین هشت مورد شکایت خرابی سامانه تعلیق دریافت کرده است که ممکن است عکسی از خرابی یا گزارش استفاده از خدمات تعمیرگاهی در آن‌ها ثبت نشده باشد.  

بنا بر اعلام این سازمان، گزارشی از تصادف یا مصدومیت بر اثر بروز این مشکل وجود ندارد.

ایندیپندنت با شرکت تسلا تماس گرفته است و نظر آن‌ها را جویا شده است.

© The Independent

بیشتر از جهان