شما اکنون تماشا می کنید | ایندیپندنت فارسی

پزشکیان پس از سفر یک‌روزه، اسلام‌آباد را ترک کرد

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، سه‌شنبه‌شب دوم تیرماه در پایان سفر رسمی یک‌روزه خود به پاکستان، اسلام‌آباد را ترک کرد. این سفر با دیدارهای جداگانه او با آصف علی زرداری، رئیس‌جمهوری پاکستان، و شهباز شریف، نخست‌وزیر این کشور، همراه بود. شهباز شریف در دیدار با پزشکیان بر ادامه تلاش‌های دیپلماتیک پاکستان برای دستیابی به صلحی پایدار در منطقه تاکید کرد و گفت اسلام‌آباد از گفت‌وگو و مذاکره به‌عنوان بهترین راه‌حل برای حل بحران‌های منطقه‌ای حمایت می‌کند. او همچنین ابراز امیدواری کرد مذاکرات فنی در حال انجام میان تهران و واشینگتن به توافقی پایدار منجر شود. نخست‌وزیر پاکستان در جریان نشست خبری مشترک با پزشکیان اعلام کرد هفته آینده به ایران سفر خواهد کرد و با مجتبی خامنه‌ای دیدار خواهد داشت. بر اساس بیانیه مشترک منتشرشده از سوی خبرگزاری ایرنا، مقام‌های پاکستانی از توافق‌های اخیر میان ایران و آمریکا استقبال کردند و آن را گامی در جهت کاهش تنش‌های منطقه‌ای دانستند. آصف علی زرداری نیز در دیدار با پزشکیان بر حمایت پاکستان از دیپلماسی و گفت‌وگو در حل اختلافات منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد. پزشکیان نیز با قدردانی از نقش پاکستان در حمایت از مذاکرات و تلاش‌های صلح، روابط با اسلام‌آباد را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی دانست و بر گسترش همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی میان دو کشور تاکید کرد. در بیانیه مشترک دو طرف، این سفر آغاز «فصل جدیدی از همکاری راهبردی» میان ایران و پاکستان توصیف شده است.

پزشکیان پس از سفر یک‌روزه، اسلام‌آباد را ترک کرد

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، سه‌شنبه‌شب دوم تیرماه در پایان سفر رسمی یک‌روزه خود به پاکستان، اسلام‌آباد را ترک کرد. این سفر با دیدارهای جداگانه او با آصف علی زرداری، رئیس‌جمهوری پاکستان، و شهباز شریف، نخست‌وزیر این کشور، همراه بود. شهباز شریف در دیدار با پزشکیان بر ادامه تلاش‌های دیپلماتیک پاکستان برای دستیابی به صلحی پایدار در منطقه تاکید کرد و گفت اسلام‌آباد از گفت‌وگو و مذاکره به‌عنوان بهترین راه‌حل برای حل بحران‌های منطقه‌ای حمایت می‌کند. او همچنین ابراز امیدواری کرد مذاکرات فنی در حال انجام میان تهران و واشینگتن به توافقی پایدار منجر شود. نخست‌وزیر پاکستان در جریان نشست خبری مشترک با پزشکیان اعلام کرد هفته آینده به ایران سفر خواهد کرد و با مجتبی خامنه‌ای دیدار خواهد داشت. بر اساس بیانیه مشترک منتشرشده از سوی خبرگزاری ایرنا، مقام‌های پاکستانی از توافق‌های اخیر میان ایران و آمریکا استقبال کردند و آن را گامی در جهت کاهش تنش‌های منطقه‌ای دانستند. آصف علی زرداری نیز در دیدار با پزشکیان بر حمایت پاکستان از دیپلماسی و گفت‌وگو در حل اختلافات منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد. پزشکیان نیز با قدردانی از نقش پاکستان در حمایت از مذاکرات و تلاش‌های صلح، روابط با اسلام‌آباد را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی دانست و بر گسترش همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی میان دو کشور تاکید کرد. در بیانیه مشترک دو طرف، این سفر آغاز «فصل جدیدی از همکاری راهبردی» میان ایران و پاکستان توصیف شده است.