توییتر و فیس‌بوک حساب کاربران راست افراطی را مسدود کردند

کاربران اطلاعاتی مغایر با سیاست‌های این دو شبکه اجتماعی منتشر کردند

فیسبوک اعلام کرد که حساب‌های مسدود شده «رفتاری نامعتبر» داشتند - DENIS CHARLET / AFP

همزمان با پایان یافتن مهلت رای‌گیری در انتخابات آمریکا، فیسبوک و توییتر حساب کاربری چند عضو جناح راست را که دنباله‌رو فراوانی دارند، مسدود کرد.

به گزارش این شرکت‌ها، حساب‌هایی که تازه ساخته شدند، ولی خیلی زود طرفدار پیدا کردند، در حال انتشار اطلاعاتی درباره انتخابات بودند که مغایر با سیاست‌های این دو شبکه اجتماعی است.

فیسبوک اعلام کرد که حساب‌های مسدود شده «رفتاری نامعتبر» داشتند. توئیتر هم گفته این حساب‌ها، از سیاست آنها در زمینه «هماهنگی» عدول کرده‌اند. عدول از این سیاست، به معنی این است که حساب‌های مزبور، علاوه بر انجام فعالیت‌های غیرمعمول، پست‌های یکسانی را منتشر می‌کردند، بدون این که به ظاهر رابطه‌ای با هم داشته باشند. 

یکی از حساب‌های مسدود شده در توییتر، به نام SVNewsAlerts، پس از انتشار بیش از ۱۰ هزار پست در طول هفته گذشته، بیش از ۷۸ هزار دنباله‌رو به دست آورده بود.

این کاربر، مکررا راجع‌ به ناآرامی‌های مربوط به انتخابات هشدار می‌داد و نکاتی در مورد مشکلات امنیتی و سلامت رأی‌گیری مطرح می‌کرد. در خبرهای این کاربر، ادعاهای دروغینی درباره دموکرات‌ها مطرح می‌شد و مردم را به توجه به سخنرانی‌ها و کارزارهای انتخاباتی دونالد ترامپ فرامی‌خواند.

حساب‌های دیگری که توسط توییتر مسدود شدند عبارتند از  FJNewsReporter، Crisis_Intel و Faytuk

یک صفحه فیسبوکی نیز به نام SVNewsAlerts، که عصر روز سه‌شنبه بسته شد، بیش از ۲۰ هزار عضو داشت. فیسبوک حاضر به توضیح بیشتری در مورد این صفحه نشد.

خبرهای دروغ یا اغراق‌آمیز درباره تخلفات انتخاباتی و معطلی در حوزه‌های رأی‌گیری در طول روز، در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد، که در برخی موارد از سوی حساب‌های جمهوری‌خواهان و ناشران اینترنتی نیز تکرار می‌شد.

اف‌بی‌آی و دادستان کل نیویورک نیز اعلام کردند که سرگرم بررسی سیلی از پست‌های روباتی مرموزی هستند که از مردم خواسته در خانه بمانند. گزارش این فعالیت‌ها، از تعدادی از ایالت‌های چرخشی به اف‌بی‌آی داده شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش شرکت هوش رسانه‌ای زیگنال لبز، هشتگ #StopTheSteal در یک فاصله ۱۵ دقیقه‌ای صبح امروز، چیزی حدود چند ده تا بیش از دو هزار بار مطرح شده است.

این شرکت اعلام کرد خبرهای بی‌پایه‌ای در مورد پسته شدن حوزه‌های رأی‌گیری و صف‌های طولانی در مناطق طرفدار جمهوری‌خواهان در پنسیلوانیا، یکی از داغ‌ترین ایالت‌های رقابتی، بیش از ۳۳ هزار بار در توییتر ذکر شدند.

توییتر برچسب «حقیقت‌یابی» را روی چندین توییت کاربر @PhillyGOP چسباند، که یکی از کاربرانی بود که از هشتگ #StopTheSteal استفاده کرده بود. حزب جمهوری‌خواه فیلادلفیا، به درخواست رویترز، برای توضیح در مورد برچسب‌های توئیتر پاسخ فوری نداد.

پایگاه‌های اینترنتی راست افراطی Breitbart و The Gateway Pundit هر دو مقاله‌ای را منتشر کردند که مدعی می‌شد در پنسیلوانیا «سرقت ادامه دارد»، هزاران بار در توئیتر و فیسبوک به اشتراک گذاشته شد.

ویدیویی که به طور گسترده در جامعه محافظه‌کاران به اشتراک گذاشته شد، نشان داد که یکی از ناظران انتخاباتی ترامپ را به یک حوزه انتخاباتی راه نمی‌دهند. پس از تحقیق مقامات فیلادلفیا، معلوم شد که مسئولین به اشتباه و تحت قانونی که دیگر رسمیت ندارد از ورود این مرد جلوگیری کردند. این قانون، ورود به یک حوزه رأی‌گیری مشخص را مستلزم جواز ورود می‌دانست. او نهایتا به حوزه رأی‌گیری راه داده شد.

به گزارش محققان شرکت رهگیری اطلاعات غلط «گروه آلتی»، طرفداران جنبش توطئه‌پنداری «کیوانان» نیز در انتشار خبرهای پنسیلوانیا دست داشتند.

گزارش بیشتر از رویترز

© The Independent

بیشتر از زندگی