دست ندادن با یک زن به قیمت از دست دادن تابعیت آلمان تمام شد

مرد لبنانی به همسرش قول داده بود با هیچ زنی دست ندهد

مهاجرین برای دریافت تابعیت آلمان باید به قانون اساسی این کشور ابراز وفاداری کنند- عکس از PIXABAY

مردی که توانسته بود با نمره بالا آزمون احراز شهروندی آلمان را بگذراند، پس از آن که از دست دادن با یک مقام مسؤول زن در هنگام دریافت جایزه‌اش خودداری کرد، از گرفتن تابعیت بازماند.  

این پزشک ۴۰ ساله که در سال ۲۰۰۲ از لبنان به آلمان رفته بود، گفت که به همسرش قول داده است که هرگز با زن دیگری دست ندهد و در عین حال به دلایل مذهبی نیز از انجام چنین کاری برحذر داشته شده است.  

به نوشته روزنامه آلمانی دویچه وله، دادگاهی در استان بادن-وورتمبرگ در جنوب غرب آلمان حکم داد که دست ندادن به زنان به دلایل «مفهوم بنیادگرایانه ارزش‌گذاری و فرهنگی» رد «ادغام در شرایط زندگی آلمانی» است.  

این پزشک ارشد و در حال فعالیت، در سال ۲۰۱۲ برای شهروندی آلمان تقاضا کرد و در آن زمان اظهارنامه مردود شمردن افراطی‌گرایی را امضا و همچنین به قانون اساسی آلمان ابراز وفاداری کرد.  

 به گفته دویچه وله او آزمون تابعیت را نیز با نمره عالی گذراند.  

اما در سال ۲۰۱۵ وقتی که از دست دادن با مقام زن در مراسم تابعیت خودداری کرد، این مقام مدرک او را نگه داشت و تقاضایش را رد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 تقاضای تجدیدنظر اولیه پزشک لبنانی علیه حکم، در دادگاه دولتی اشتوتگارت رد شد و سپس دادگاه بادن-ووتمبرگ نیز آن را رد کرد. با این حال، قاضی گفت که به دلیل شاخص بودن پرونده، او کماکان می‌تواند در دادگاه فدرال تقاضای تجدیدنظر کند.  

دادگاه در حکم خود گفت هرکسی که براساس دلایل مربوط به جنسیت از دست دادن خودداری کند، در تناقض با قانون اساسی کشور عمل کرده است و دست دادن، «ریشه‌های عمیق در زندگی اجتماعی، فرهنگی و حقوقی ‌دارد و در عین حال نماد به نتیجه رسیدن یک قرارداد است».  

قاضی گفت فرقی نمی‌کند که این پزشک سپس گفته است که از این پس از دست دادن با مردان نیز خودداری خواهد کرد.  

صدور حکم دادگاه هم‌زمان شده است با هشدارهای مسؤولان بهداشتی به شهروندان برای پرهیز از دست دادن در دوران همه‌گیری ویروس کرونا. قاضی، با این حال، گفت که اطمینان دارد این سنت پس از رفع بحران، تداوم خواهد یافت.  

این پرونده دو سال پس از آن به میان آمد که یک زوج مسلمان به دلیل امتناع از دست دادن با افرادی از جنس مخالف، موفق به دریافت شهروندی سوئیس نشدند. سوئیس همچنین در سال ۲۰۱۶ تقاضای شهروندی دو دختر مسلمان را که حاضر نشدند در کلاس شنای مختلط با پسرها شرکت کنند، رد کرد.  

© The Independent

بیشتر از جهان