استعفای ناگهانی مدیر «سلامت عمومی» کالیفرنیا

در هفته‌های اخیر ایالت کالیفرنیا شاهد افزایش موارد ابتلا بوده‌است

سونیا آنجل (چپ)، مدیر سلامت عمومی کالیفرنیا- Justin Sullivan/Getty Images/AFP

پس از آن‌که مشخص شد اشکالی در سیستم اطلاعات داده‌های ایالتی وجود دارد که موارد جدید ویروس کرونا را گزارش نکرده، مدیر سلامت عمومی کالیفرنیا به‌طور ناگهانی از سمت خود کنار رفت.

این اشکال در «تبادل اطلاعات بیماری‌های قابل‌گزارش در کالیفرنیا» به وجود آمد و به انباشته‌شدن ۳۰۰ هزار سابقه منجر شد که بسیاری از آن‌ها می‌توانست موارد نتایج مثبت ویروس کرونا باشد.

در اطلاعیه‌ای که پس از استعفای سونیا آنجل، این مقام بخش سلامت ایالت کالیفرنیا منتشر شد، فرماندار گاوین نیوزوم تلاش‌های او در مدت همه‌گیری ویروس را ستود: «می‌خواهم از دکتر آنجل برای خدماتش به این ایالت تشکر کنم. او در جریان این همه‌گیری جهانی، کمک زیادی به هدایت سیستم خدمات سلامت عمومی کرد اما در عین حال، هرگز از عدالت در سلامت چشم‌پوشی نمی‌کنیم.»

خانم آنجل در نامه‌ای که نوشت، دلیل رفتن خود را به‌طور مشخص بیان نکرد، اما تلاش‌های کارکنان بخش سلامت عمومی را ستود و تاکید کرد که همه آن‌ها به صورت شخصی هم در معرض تاثیرات این ویروس قرار گرفته‌اند.

او در این نامه اظهارداشت: «همه شما برای کمک پیش‌قدم شدید. برخی با انتقال همه کارهایشان به بخش اورژانس، و برخی دیگر با پیش‌برد کارهای هسته اصلی سلامت عمومی ایالت کمک کردید. کار همگی شما ضروری است چون ما می‌دانیم که در نهایت، سلامت به شرایط ، بیماری یا تجربه محدود نمی‌شود. می‌بینید که کار جمعی چه تفاوت‌هایی ایجاد کرده‌است.»

مدیر سابق سلامت عمومی کالیفرنیا افزود: «من همواره فروتنانه، تخصص، تعهد، اشتیاق و محبت شما را می‌ستایم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کالیفرنیا دومین ایالت آمریکا بود که یک مورد از ویروس کرونا را ثبت کرد و پس از آن مشخص شد که این ویروس دو تن از ساکنان را که در ماه فوریه در خانه جان خود را از دست دادند، کشته است. این اتفاق حتی قبل از تأیید نخستین مرگ و میر رسمی آمریکا در منطقه سیاتل افتاده‌ بود.

این ایالت یکی از مناطقی است که پس از برگشت نسبی اقتصاد به حالت عادی، در هفته‌های اخیر شاهد افزایش موارد ابتلا بوده‌است.

با این حال، تعداد موارد جدید به شکل قابل توجهی کاهش یافته است. این درحالی‌است که اشکال جدید نشان داد که نیازها باید مورد توجه قرار گیرد. تعداد موارد ابتلای روزانه اکنون بین پنج تا هشت هزار نفر متغیر است. پیش از این، در تاریخ ۲۲ ژوئیه، رقم ۱۲ هزار و ۱۶۲ مورد ابتلای روزانه ثبت شده‌بود.

خانم آنجل که از اکتبر ۲۰۱۹ دو مسؤولیت را به طور هم‌زمان داشته، اکنون جای خود را به دو نفر داد. سندرا شوری، سمت او را به عنوان مدیر سلامت عمومی کالیفرنیا، و اریکا پن، سمت او را به عنوان مدیر سلامت عمومی ایالت عهده‌دار شدند.

© The Independent

بیشتر از جهان