کاهش مصرف محصولات زیبایی در دوران قرنطینه

کم بودن روابط اجتماعی باعث کاهش استفاده از این نوع محصولات شده است

تقاضا برای محصولات مراقبت پوست، دئودورانت‌ها و محصولات مراقب مو، هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ میزان کاهش یافته‌است- JOHN THYS / AFP

قرنطینه ویروس کرونا رفتارهای جدیدی را در مشتریان به‌وجود آورده‌است. از جمله این‌که تقاضا برای محصولات مراقبت پوست و مو کاهش یافته و فروش بستنی افزایش پیدا کرده‌است.

بر اساس اعلام کمپانی چند ملیتی مصرف کالا، Unilever ، کالاهای مصرفی همچون بستنی از برندهایی همچون «بن و جری» در بازه زمانی آوریل تا ژوئن تا ۲۶ درصد افزایش یافته و رکورد رشد محصولات غذایی خانگی را زده‌است. هم‌چنین، با توجه به این‌که افراد وقت بیشتری را در خانه صرف می‌کنند، مصرف چای افزایش یافته‌است.

اما کم بودن روابط اجتماعی به معنی آن است که افراد تمایل کمتری به استفاده از محصولات مراقبتی دارند؛ تقاضا برای محصولات مراقبت پوست، دئودورانت‌ها و محصولات مراقب مو، هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ میزان کاهش یافته‌است.

با این وجود، مصرف محصولات بهداشتی و ضدعفونی‌کننده‌های دست و وسایل خانه افزایش یافته‌است. بر اساس پست وبلاگی که ماه گذشته Unilever منتشر کرد، مردم بیش از دو برابر از معمول محصولات تمیزکننده و شوینده لباس می‌خرند.

فروش سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که قرنطینه، کمتر از آن‌چه انتظار می‌رفت بر کسب‌وکار رستوران‌ها، مدارس و مراکز خرید، چه در فضاهای داخلی و چه در فضاهای بیرونی در سراسر دنیا تاثیر گذشته‌است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«مردم بیشتر در خانه به پاکیزگی و خوردن مشغول هستند، بیشتر بر پاکیزگی دست‌هایشان متمرکز شده‌اند. این شرایط به رشد ۹.۵ درصدی فروش در سه ماهه دوم در آمریکا منجر شده‌ است. این درحالی‌است که فروش بسته‌های غذایی ۳.۷ درصد کاهش یافت.»

به طور کلی، در سه ماهه منتهی به ۳۰ ژوئن، میزان فروش ۰.۳ درصد کاهش یافته که فاصله زیادی با پیش‌بینی ۴.۳ درصدی کاهش فروش دارد.

گرائمه پیتکتلی، یک مقام ارشد بخش مالی Unilever به فایننشال تایمز گفت که نتایج سه‌ماهه دوم سال جاری نشان دهنده «مقاومت کسب‌وکار» در شرایطی بود که «احتمالا دشوارترین شرایطی بوده که ما تا کنون شاهد بوده‌ایم.»

او افزود: «ما واقعا به این باور داریم که صحبت درباره بهبودی سریع، بسیار خوش‌بینانه است.»

Unilever روز پنجشنبه درباره فروش چای اعلام کرد که با وجود تجدیدنظری که به دلیل کاهش تقاضا صورت گرفته، تجارت چای در هند و اندونزی حفظ می‌کند: «ایجاد تعادل در برندهای چای که Unilever عرضه می‌شود و محصولات چای متعلق به مناطق مختلف، پتانسیلی است که آینده خوبی را نوید می‌دهد.»

گزارشهای تکمیلی در خبرگزاریها آمده است

© The Independent

بیشتر از زندگی