انتشار تصاویر فرار ۶۹ زندانی‌ از زندانی در آفریقای جنوبی

اغلب زندانیان فراری دستگیر شدند، اما شش نفر همچنان متواری هستند

چند زندانی که در بازداشتگاهی در آفریقای جنوبی نگهداری می‌شدند، پس از درگیری با زندانبان‌ها فرار کردند.

۶۳ نفر از این زندانیان که در مرکز بازپروری Malmesbury واقع در استان کیپ غربی نگهداری می‌شدند، در پایان همان روز دستگیر شدند، اما شش نفر دیگر هنوز فراری هستند.

این زندانیان که در انتظار محاکمه هستند، حوالی ظهر روز جمعه هنگام ورزش روزانه فرار کردند.

واحد خدمات بازپروری در این خصوص توضیح داد: «افراد که فرار کردند، با مسلط شدن بر مسئولان زندان، کلیدها را از آن‌ها گرفتند و سه تن از مسئولان زندان را در سلولی زندانی کردند. آن‌ها قبل از فرار از در اصلی و پشت‌بام، در بقیه سلول‌ها را باز کردند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ادامه این اطلاعیه آمده ‌است که این مرکز حدود ۶۵ کیلومتر با ساحل غربی کیپ تاون فاصله دارد و هنگامی که آن فرار رخ داد، ۴۵۱ زندانی و ۲۰ مقام مسئول در آن حضور داشتند.

جاستوس اسکونراد، دبیر دبیرستانی که شاهد این صحنه بوده است، می‌گوید که بعضی از زندانیان از دیواره‌ها پریدند و وارد حیاط مدرسه شدند.

او می‌گوید: «من پشت میزم نشسته بودم که صدای چند گلوله از سمت زندان شنیدم. مدرسه ۴۰۰ متر با زندان فاصله دارد و من دیدم که چندین مرد در حال دویدن به اطراف هستند.»

فرد دیگری که هنگام این واقعه، بیرون زندان در خودرو خود نشسته بوده است، از این فرار گروهی فیلمبرداری کرده است. این فیلم چندین مرد را در لباس‌های زرد زندان در حال فرار نشان می‌دهد و صدای چند گلوله هم به گوش می‌رسد. این شاهد عینی می‌گوید که چند زندانی یک خودرو را هم دزدیدند.

از مردم خواسته شده برای دستگیری این افراد تلاش نکنند و در صورت مشاهده آنان، به مقام‌های مسئول اطلاع دهند.

© The Independent

بیشتر از جهان