حدود ۱۳۰ چهره مشهور و شرکت هدف حمله هکرها قرار گرفتند

هکرها شاید به پیام‌های خصوصی کاربران دست یافته باشند

 توییتر گفته است که این حمله پس از حمله هکرها به کارمندان این شرکت و نفوذ به دسترسی و ابزار داخلی آنان انجام شد، و نه نفوذ به حساب‌های مورد دست‌برد - ( Leon Neal/Getty Images )

توییتر اعلام کرد که در جریان بزرگ‌ترین حمله هکرها تاکنون، حساب کاربری ۱۳۰ چهره مشهور و شرکت، هدف حمله قرار گرفت. 

محققان کماکان سرگرم تحقیق درباره نحوه وقوع این حمله و هم‌چنین محاسبه میزان بزرگی آسیب ناشی از آنند. 

 توییتر اعلام کرده است که در حال حاضر این شرکت قادر نیست به طور قطع بگوید که آیا در جریان حمله، هکرها توانسته‌اند به اطلاعات شخصی حساب‌های مورد هدف، از جمله به پیام‌های خصوصی آن‌ها دست بیابند یا نه. 

هک توییتر زمانی علنی شد که شماری از حساب‌های متعلق به افراد و شرکت‌های شناخته‌شده، از کانیه وست گرفته تا شرکت اپل- شروع کردند به پست توییت‌هایی برای ترغیب کاربران به ارسال پول به یک آدرس معین. با آن که تنها بخش مربوط به درخواست ارز دیجیتال، قسمت علنی این کلاه‌برداری به نظر می‌رسد، کارشناسان حدس می‌زنند که هکرها احتمالا به دیگر سیستم‌ها نیز دسترسی یافته‌اند. آنان می‌گویند توییت‌های اخاذی بیت‌کوین، می‌تواند تنها پوششی برای یک مساله بالقوه خطرناک‌تر باشد. 

توییتر گفت به تلاش برای «تخمین زدن» و محاسبه این که آیا اطلاعات بیشتری نیز مورد دستبرد قرار گرفته یا نه، و هم‌چنین احتمال انجام اقدامات بیشتر در زمان تحت اختیار داشتن حساب‌ها، ادامه می‌دهد. 

 توییتر گفته است که این حمله پس از حمله هکرها به کارمندان این شرکت و نفوذ به دسترسی و ابزار داخلی آنان انجام شد، و نه نفوذ به حساب‌های مورد دستبرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

توییتر پس از کشف حمله، برای توقف هرگونه دسترسی غیرمجاز، کلیه حساب‌ها را قفل کرد، و در به‌روزرسانی جدید خود گفت که برخی فیچرها شاید هنوز و هم‌زمان با تداوم تحقیقات، غیرقابل دسترس باشند. 

توییتر در یک رشته توییت نوشت:‌ «براساس دانسته‌های حال حاضر، معتقدیم که حدود ۱۳۰ حساب کاربری در چارچوب این حمله، به نوعی مورد حمله قرار گرفته است. هکرها توانستند کنترل گروه کوچکی از این حساب‌ها را در اختیار بگیرند و سپس از جانب صاحب حساب‌ها، توییت کنند. 

ما در حال کار با صاحبان حساب‌های تحت حمله‌ایم و در چند روز آینده نیز، این ارتباط را با آنان حفظ خواهیم کرد. ما به کار برای محاسبه این که آیا اطلاعات خصوصی حساب‌ها نیز مورد سرقت قرار گرفته یا نه، ادامه می‌دهیم و در صورتی که متوجه شویم چنین دست‌بردی رخ داده است، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

برای کلیه حساب‌های کاربری، مادامی که تحقیقات ما ادامه دارد، پیاده‌سازی داده‌های توییتر شما هنوز غیرفعال است. 

درعین حال اقداماتی سخت‌گیرانه را در پیش گرفته‌ایم تا ایمنی و اطمینان سیستم‌هایمان را در دوران انجام تحقیقات، تضمین کنیم. ما هنوز در مرحله تخمین و بررسی گام‌های درازمدتی هستیم که ممکن است در آینده برداریم، و به محض این که بتوانیم، جزییات بیشتری را با شما در میان خواهیم گذاشت.»‌

© The Independent

بیشتر از زندگی