نگرانی رئیس سازمان بسیج از جمهوری اسلامی «قلابی»

«همه باید مراقبت کنیم تا جمهوری اسلامی کاریکاتوری و قلابی تبلیغ نشود»

سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین - عکس از خبرگزاری تسنیم

پس از گذشت بیش از ۴۰ سال از وقوع انقلاب اسلامی در ایران به رهبری روح‌الله خمینی و بنیان‌گذاری حکومت «جمهوری اسلامی» و تثبیت این نظام در سی‌ویک سال رهبری علی خامنه‌ای، اختلافات بی‌شمار مقامات نظام در گذر سالیان گذشته و شدت‌گیری آن در سال‌های اخیر، گروهی را از جمله خود علی خامنه‌ای ناگزیر به بازتعریف برخی «مفاهیم بنیادی» در ساختار نظام اسلامی ایران کرده است. 

امروز، پنج‌شنبه ۲۶ تیرماه، سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، با یادآوری سخنان علی خامنه‌ای درباره «جمهوری اسلامی تقلبی» گفته است: « اگر حقیقت جمهوری اسلامی خوب به مردم شناسانده و ظرفیت‌های آن بالفعل شود، وضع و شرایط تغییر خواهد کرد، برای همین همه باید مراقبت کنیم تا به‌ قول رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی کاریکاتوری و قلابی تبلیغ نشود».

او البته هیچ تعریفی از این به اصطلاح جمهوری اسلامی قلابی ارائه نکرده است و تنها از این مسیر به سازمان تحت امر خود اعتباری بخشیده که بر اساس آن این سازمان «نماد» دقیق جمهوری اسلامی است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس سازمان بسیج جمهوری اسلامی مدعی شده است که بسیج مظهر «مردم‌سالاری دینی‌ست».

به ادعای او «تحقق مردم‌سالاری دینی‌ در نیروی ملت و رهبری است که به معنای حقیقی آن هنوز بالفعل نشده و مختصات آن هم به مردم ما شناسانده نشده است».

رئیس سازمان بسیج مدعی شده است که عدم شناساندن تمام ابعاد حکومت جمهوری اسلامی به مردم باعث شده است که «برخی از افراد فکر می‌کنند جمهوری اسلامی هم حکومتی مثل سایر حکومت‌ها است».

بنا به تحلیل و ادعای این مقام بسیجی «یک جهان بینی پیش روی بشر مسیری بود که از سوی کمونیسم به انسان وعده داده می‌شد و به فروپاشی انجامید».

سردار بسیجی تحلیل کرده که جهان بینی دیگر هم «لیبرالیسم» است که اکنون با افول مواجه شده است. 

به زعم سردار سلیمانی «جهان بینی سوم که راهی نو پیش پای بشریت گذاشت جهان بینی الهی است که نوید بخش مردم سالاری دینی است که حاصل نتایج انقلاب اسلامی ایران است»؛ 

او از این استدالال و ادعا به این نتیجه رسیده است که «ما باید درگاه و پنجره بسیج مستضعفین را از این نقطه باز کنیم».

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفته امروز بسیج بدون وابستگی به احزاب مملکت ولی با تعلق خاطر به تمامی ملت، «حزب انقلاب اسلامی» است. 

این مقام مسئول در بسیج مستضعفین تاکید کرده است که «ما در چهل ساله دوم انقلاب باید بسیج را یکبار دیگر بشناسیم زیرا تا زمانی که بسیج بازتعریف نشود، نمی‌تواند رسالت خود را به درستی انجام دهد».

نیروهای بسیجی همواره نقش مهم در سرکوب اعتراضات مردمی در ایران داشته‌اند.

در سال‌های گذشته این نهاد تحت امر سپاه پاسداران در بخش‌های مختلفی از امور اجرایی و اقتصادی کشور ورود کرده و حتی در دوران شیوع کرونا نیز نام «بسیج» با ساخت دستگاه ویروس‌یاب سپاه گره خورده بود.

بنا به ادعای فرمانده کل سپاه پاسداران جمهوری اسلامی دستگاه ویروس‌یاب اختراع «دانشمندان بسیجی» بوده است. دستگاهی که البته تنها استفاده آن در روزگار کرونا زده مملکت، نمایش روز «رونمایی از ویروس‌یاب مستعان» با حضور فرماندهان سپاه بود و بس. 

نیروهای بسیج در سال‌های اخیر در مواقع ضروری اولین گروه‌هایی هستند که از سوی رهبر جمهوری  اسلامی آتش به اختیار می‌شوند تا به موضوعات جاری مملکت واکنش نشان دهند. 

بیشتر از