توصیه جدید سازمان جهانی بهداشت: در مکان‌های عمومی ماسک بزنید

همچنان ماسک نمی تواند جای فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن دست‌ها بگیرد

سازمان جهانی بهداشت روز جمعه در توصیه‌ای تازه از همگان خواست هنگام حضور در مکان‌های عمومی حتما از ماسک استفاده کنند.

این سازمان پیشتر اعلام کرده بود که ثابت نشده است که ماسک می‌تواند جلو سرایت ویروس کرونا را بگیرد.

با این حال رئیس سازمان جهانی بهداشت روز جمعه به همه توصیه کرد که در «مکان‌هایی که ویروس شیوع دارد و رعایت فاصله اجتماعی دشوار است» حتما ماسک بزنند.

خبرگزاری فرانسه روز جمعه به نقل از تدروس آدانوم، مدیرکل سازمان، نوشت: «با تکیه بر شواهد موجود سازمان جهانی بهداشت به دولت‌ها توصیه می‌کند مردم را تشویق کنند در مکان‌هایی که ویروس بسیار شایع است و امکان فاصله‌گذاری نیست از ماسک استفاده کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آدانوم در عین حال تاکید کرد که با این حال ماسک زدن به تنهایی کافی نیست و «کسی را در برابر کووید ۱۹ حفاظت نمی‌کند» و افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در صورت امکان اصلا نباید در مکان‌های عمومی حضور پیدا کنند.

رئیس این سازمان تحت پوشش سازمان ملل همچنین تاکید کرده است که ماسک هر چه قدر هم مفید باشد، باز هم جای فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن دست‌ها را نمی‌گیرد.

توصیه پیشین سازمان جهانی بهداشت این بود که تنها کسانی که مستقیما با بیماران کووید ۱۹ ارتباط و تماس دارند باید از ماسک استفاده کنند.

اما اکنون بر اساس توصیه جدید تمام افرادی که مثلا در بیمارستان‌ها کار می‌کنند باید ماسک بزنند.

ویروس مرگبار کرونا که اولین بار در دسامبر سال گذشته میلادی در ووهان چین ظاهر شد در پنج ماه گذشته دست‌کم ۶.۷ میلیون نفر را آلوده کرده و جان نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر از سراسر دنیا را گرفته است.

بیشتر از