نیش «زنبور قاتل» چه حسی دارد؟

ویدیویی در کانال یوتیوب کویوت پترسون منتشر شده که در آن، او به زنبور قاتل اجازه می‌دهد او را نیش بزند

زنبورهای قاتل، سرهای زنبور عسل را از بدن‌شان جدا می‌کنند-Karla Salp/Washington State Department of Agriculture/Handout via REUTERS 

 نام آن «زنبورسرخ قاتل» است و پس از ورود برای اولین بار به ایالات متحده، مرگ مجموعه‌ای از زنبورها را با کندن سر آنها، به دنبال خود داشته است.

اما موارد گزارش شده از این سوداگر مرگ دو اینچی که وارد «مرحله  کشتار» در خاک ایالات متحده شده است، به اندازه کافی ترسناک نیست. ویدیویی از کانال یوتیوب کویوت پترسون منتشر شده که در آن، او به این قاتل آسیایی اجازه داده است که او را برای سرگرمی نیش بزند.

او در حالی که دور زمین می‌چرخد، از درد می‌نالد: «اوه مرد، موج سرگیجه واقعا سریع است. آه، درد می‌کند. درد کاملا سوزان. وای خدای من. اوه خدای من»

«خوب خوب خوب. دست من کاملاً ورم کرده و درجای خود قفل شده است. وقتی نیشش وارد بازوی من شد این موج را داشتم، موجی روی من آمد و بدجور به سرگیجه افتادم. تقریباً نفهمیدم چی شد.»

 در آخرهفته، پس از گزارش نیویورک تایمز مبنی بر کشف زنبورسرخ در ایالات متحده، این «زنبورقاتل» موجی را در توییتر برانگیخت. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اداره کشاورزی ایالت واشنگتن در ماه دسامبر حضور زنبورسرخ با نام علمی «وسپا ماندرنا» را در ایالات متحده تأیید كرد، و این که  تلاش زیادی کرده‌اند تا از نابودی گونه‌های زنبورعسل محلی جلوگیری کنند.

زنبورهای سرخ غول پیکر، سرهای زنبور عسل را در«مرحله کشتار» از بدن‌شان جدا می‌کنند و می‌توانند طی چند ساعت کل کندو را از بین ببرند.

این وزارتخانه می‌گوید: «ممکن است خودتان زنبورهای سرخ غول پیکر آسیا را نبینید، اما احتمالا عواقب حمله زنبورسرخ غول‌پیکر آسیایی را می بینید.»

«این غول‌ها انبوهی از زنبورهای مرده را که اکثر آنها بدون سر هستند، خارج از کندوی آن‌ها به جا می‌گذارند.»

© The Independent

بیشتر از جهان