افشای اسناد جدیدی در رابطه با پدر مگان مارکل

شاهزاده هری به توماس مارکل گفت گفت‌وگو با رسانه‌ها «نتیجه معکوس» خواهد داشت

اسناد جدیدی که در دادگاه مطرح شده است، نشان می‌دهد که دوک و دوشس ساسکس در روزهای پیش از ازدواجشان، به توماس مارکل (پدر مگان) پیامک ارسال کرده بوده‌اند.

این سند پیش از آغاز جلسه دادگاه در روز جمعه افشا شده که در آن، مگان مارکل از «آسوشیتد نیوز پِیپرز» به خاطر انتشار نامه‌ای که او در سال ۲۰۱۸ به پدرش فرستاده بوده است، شکایت کرده است. 

اسناد دادگاه متن پیامک‌هایی را نشان می‌دهد که در روز ۱۴ ماه مه از طرف هری به توماس مارکل فرستاده شده است. هری در این پیامک، که پس از انتشار عکس‌های آقای مارکل توسط عکاسان آماتور فرستاده شده، از پدر مگان خواسته است که از صحبت با مطبوعات خودداری کند.

این پیامک‌ها کمی پیش از حمله قلبی آقای مارکل ارسال شده که او را از شرکت در مراسم عقد ازدواج دخترش محروم کرد.

قرار بود آقای مارکل، مگان را تا محل خواندن خطبه عقد (محراب کلیسا) همراهی کند.

در پیامک هری نوشته شده است: «تام، بار دیگر، هری هستم. باید با تو حرف بزنم.»

«لازم نیست عذرخواهی کنی، ما اوضاع را درک می‌کنیم، اما "حرف زدن با عموم" تنها اوضاع را خراب‌تر می کند.»

«اگر مگان را دوست داری و می‌خواهی جبران کنی، لطفا به من تلفن کن چون دو گزینه دیگر هم هست، بدون نیاز به صحبت با رسانه‌ها که این وضع را پیش آورده‌اند.»

«پس لطفا به من تلفن کن تا توضیح بدهم. مگ و من خشمگین نیستیم، فقط باید با تو صحبت کنیم. ممنونم.»

هری در ادامه می‌گوید که گفت‌وگو با رسانه‌ها «نتیجه معکوس» خواهد داشت.

او افزوده است: «به من اعتماد کن، تام. تنها ما می‌توانیم به تو کمک کنیم همان‌طور که از روز اول کرده‌ایم.»

اسناد دادگاه نشان می‌دهد که آقای مارکل به پیام‌های هری پاسخ نداده و تنها از طریق شبکه «تی ام زد» گفته است که دچار حمله قلبی شده است. اسناد دادگاه نشان می‌دهد که مگان از این طریق از بستری شدن پدرش در بیمارستان مطلع شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس همین اسناد، مگان سپس برای پدرش پیامک‌هایی به این مضمون می‌فرستد:

«تمام آخر هفته سعی کردم با تو تماس بگیرم اما تو به تلفن‌ها و پیامک‌های ما جواب ندادی.»

«سخت نگران سلامتی و بهبودی تو هستم و هر کاری کرد‌ه‌ام تا از تو محافظت کنم، اما نمی‌دانم اگر جواب ندهی، چه کار دیگری می‌توانیم بکنیم.» در واکنش به این پیام، آقای مارکل پاسخ داد که حالش خوب است. 

دیوید شربورن که وکالت مگان را در این پرونده برعهده دارد، در این اسناد می‌گوید: «همسر شاکی از آقای مارکل استدعا می‌کند که اجازه بدهد به او کمک کنند.»

این اسناد همچنین حاکی از آن است که دوشس یک «پیام ناخوشایند» از تلفن پدرش دریافت می‌کند که نمی‌داند توسط او نگاشته شده است یا نه.

مگان از موسسه «آسوشیتد نیوزپیپرز»، مالک نشریه «میل آن ساندی»، به خاطر انتشار بخش‌هایی از نامه دست‌نویس‌ او به پدرش، شکایت کرده است. 

وکلای دوشس می‌گویند که آن نامه «به وضوح نامه‌ای خصوصی» بوده است که در آن «جزئیات افکار و احساسات او در مورد سلامتی پدرش و روابط میان آنها در آن أوقات» منعکس شده بود.

مگان به خاطر لطمات ناشی از سوءاستفاده از اطلاعات خصوصی، تخطی از حق تالیف و نیز شکستن قانون حمایت از اطلاعات، خسارت خواسته است.

وکلای «اسوشیتد نیوزپیپرز» گفته‌اند: «محتوای این نامه به هیچ وجه خصوصی و محرمانه یا افشاگرانه نبوده است.»

آقای مارکل پیشتر به نشریه «میل آن سندی» گفته بوده است که او تنها بخشهایی از این نامه را افشا می‌کند، «زیرا سایر قسمت‌های آن بسیار دردناک است.»

محتوای اسناد این پرونده به دنبال اعلامیه هری و مگان منتشر شده است که در آن گفته‌اند از این پس با نشریات عوا‌م‌گرای بریتانیا همکاری نخواهند کرد. 

روز دوشنبه، هری و مگان که ماه گذشته رسما از وظایف سلطنتی خود کناره‌گیری کردند، گفتند با چهار نشریه «سان»، «دیلی میرر»، «دیلی میل» و «دیلی اکسپرس»، راهبرد «تماس صفر» را در پیش خواهند گرفت که به معنی آن است که به تقاضای این نشریات برای اظهار نظر یا گفت‌وگو پاسخ نخواهند داد.

© The Independent

بیشتر از زندگی