کارزار انتخاباتی ترامپ ۲۴ میلیون دلار اعانه جمع کرده است

۷۵ درصد اهداکنندگان در ماه جاری مبلغ ۲۰۰ دلار یا کمتر پرداخت کرده اند

حامیان ترامپ در گردهمایی برای شکستن قرنطینه خانگی و تکذیب اخبار علمی شیوع ویروس کرونا - EVA MARIE UZCATEGUI / AFP

 

کمیته ملی جمهوریخواهان آمریکا، بیشترین اعانات را در ماه مارس برای کارزار انتخاب مجدد دونالد ترامپ به ریاست جمهوری جلب کرده است. این در حالی است که ویروس کرونا میلیونها آمریکایی را از کار بیکار کرده و اقتصاد را به زانو در آورده است.

میزان اعانات جمع آوری شده توسط ماشین انتخاباتی جمهوریخواهان بیسابقه است و نشان می دهد کارزار انتخاباتی حزب به رغم بحران اقتصادی در شرایط بسیار مناسبی قرار دارد.

مقررات قرنطینه و حفظ فاصله اجتماعی به معنای آن است که گردهمایی های انتخاباتی غیرممکن است. این امر هم آقای ترامپ و هم رقیب انتخاباتی اش جو بایدن را در مرحلهای حساس در کارزارهای انتخاباتی، از اجتماع هوادارانشان محروم کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس جمهمور همچنان با استفاده از حساب توئیتری خود، اخبار را مدیریت کرده و در کنفرانسهای خبری روزانه اش در مورد اپیدمی کرونا، به طور مرتب پیام های مثبت (و گاه مشکوکی) را در مورد عملکرد دستگاه رهبری خود در مقابله با شیوع کرونا منتشر می کند. از جمله خواندن تیترهای نشریات و پخش ویدئوهای فرماندارانی که از اقدامات او تجلیل کردهاند.  

هرچند اعانات کوچک (به کارزار انتخاباتی ترامپ) به خاطر موج بیکاری و تعلیق کارمندان و کارگران کاهش یافته، اما آقای ترامپ همچنان درحال جمع آوری وجه از طرفداران بسیار ثروتمندش است. با وجود این، حزب جمهوریخواه همچنان در تلاش جمع آوری اعانه از طریق اینترنت است. ۷۵ درصد اهداکنندگان در ماه جاری مبلغ ۲۰۰ دلار یا کمتر پرداخت کرده اند.

در سوی دیگر طیف انتخاباتی، برنی سندرز، نامزد سابق حزب دموکرات، روز جمعه ضمن ارسال یک ایمیل به هوادارانش از آن ها خواست به صندوق اتحاد دموکراتیک کمک کنند. این صندوق در سال ۲۰۱۹ توسط باراک أوباما ایجاد شد که هدف آن حمایت از کسی است که نامزد انتخاباتی حزب دموکرات برای مقام ریاست جمهوری شود.

کمک های آقای سندرز نقطه قوتی است برای آقای بایدن که به ظن قوی نامزد انتخاباتی حزب دموکرات است، زیرا او تاکنون در جلب اعانه برای کارزار انتخاباتی خود مشکل داشته است. کلیه چهار رقیب آقای بایدن در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات وجوهی به مراتب قابل توجه تر از او جلب کرده بودند. اکنون آقای بایدن از زمانی که فرض بر این گذاشته شده که نامزد ریاست جمهوری از حزب دموکرات است، سخت در تلاش جلب اعانه برای کارزار انتخاباتی بوده است.

یکی از امیدواریهای آقای بایدن برای کمک های مالی، مایکل بلومبرگ است که خود در کارزار انتخابات مقدماتی دموکراتها شرکت کرد و شکست خورد. او گفته بود صدها میلیون دلار به کارزار انتخاباتی علیه دونالد ترامپ کمک خواهد کرد. با وجود این، آقای بلومبرگ خود بیش از ۶۰۰ میلیون دلار در کارزار انتخاباتیاش هزینه کرد اما تنها یک بار در مرحله اولیه آن هم در مجمع الجزایر ساموای آمریکا پیروز شد.

© The Independent