تام هنکس و ریتا ویلسون برای تولید واکسن کرونا خون اهدا کردند

این زوج در ماه مارس به کووید-۱۹ مبتلا شدند و اکنون کاملا بهبود یافته‌اند

به گفته پزشکان این زوج نسبت به ویروس کرونا مصون شده‌اند- VALERIE MACON / AFP

تام هنکس و ریتا ویلسون برای مشارکت در تحقیقی برای تولید واکسن ویروس کرونا، خون اهدا کردند. این تحقیق امکان استفاده از پادتن را برای تولید واکسن بررسی می‌کند. 

تست کووید-۱۹ این زوج در ماه مارس مثبت اعلام شد. آنان اکنون کاملا بهبود یافته‌اند و به گفته پزشکان، نسبت به ویروس مصون شده‌اند. 

ویلسون این خبر را در اولین مصاحبه‌اش پس از ابتلا به بیماری اعلام کرد. خانم ویلسون به گایل کینگ از برنامه «امروز صبح» شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت که او و همسرش «منتظر شنیدن نتیجه این هستند که آیا پادتن‌هاشان در تولید واکسن کمک می‌کند یا نه»، و این که آیا می‌توانند پلاسما اهدا کنند یا خیر. 

او همچنین درباره نشانه‌های بیماری خود صحبت کرد و گفت که از «خستگی مفرط، درد شدید، بی‌قراری، عدم تمایل به لمس شدن» رنج می‌برد، تب داشت، لرز می‌کرد، و حس بویایی و چشایی خود را از دست داده بود. 

به گفته ویلسون، هنکس تب بالا نداشت و حس بویایی و چشایی‌اش را از دست نداده بود. 

ویلسون افزود که داروی جنجالی کلوروکوین برایش تجویز شده بود که دونالد ترامپ و دیگران تعریفش را کرده و گفته بودند که در مقابله با ویروس کرونا موثر است. 

خانم ویلسون با گفتن این که معلوم نیست این دارو کمک کرده یا بهبود پیدا کرده باشد، گفت که پس از مصرف دارو «عوارض شدیدی داشت، از جمله حالت تهوع کامل، سرگیجه و سستی عضلات.» 

او گفت:‌ «باید درباره این دارو خیلی محتاط باشیم. نمی‌دانیم که در این مسئله بی‌خطر است یا نه.»

ویلسون گفت که به او و همسرش، تام هنکس گفتند، که ویروس را بر اثر تماس همزمان با یک فرد مبتلا گرفته‌اند، اما نمی‌دانند که این سرایت کی و کجا رخ داده بوده است.

هیچ‌یک از دوستان نزدیک آنان یا تیم‌های حرفه‌ای که با آنان کار می‌کردند، به آزمایش ویروس کرونا پاسخ مثبت نشان ندادند. 

هفته گذشته تام هنکس با اجرای یک اپیزود از شو زنده «شب پیش» (Yesterday Night) از خانه، بینندگان این برنامه تلویزیونی را شگفت‌زده کرد. او گفت:‌ «از وقتی که ابتلا به ویروس کرونا در من تشخیص داده شد، بیشتر از همیشه شبیه بابای آمریکا (توضیح مترجم: اشاره به یک شخصیت تلویزیونی برنامه‌های کودکان که تام هنکس اخیرا نقش او را در فیلمی ایفا کرد) شده‌ام.» 

© The Independent

بیشتر از زندگی