انتقادهای عمومی به دنبال نمایش زندگی مرفه و آرام شینزو آبه

منتقدان می‌گویند در حالی که ژاپن با همه‌گیری کرونا دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، نخست‌وزیر نباید روی مبل لم بدهد

بیش از ۶ هزار نفر در ژاپن به کرونا مبتلا شده‌اند-STR / JIJI PRESS / AFP

نخست‌وزیر ژاپن به منظور تشویق مردم به خانه‌نشینی، ویدیویی در حال نوشیدن چای و خواندن کتاب در کنار سگ خود بر روی مبل راحتی در توییتر منتشر کرد که باعث برانگیختن خشم مردم شد.

شیزو آبه این ویدیو را در پاسخ به پست ویدیویی دیگری توییت ر کرد. درویدیوی که توسط جِن هوشینومنتشر شده بود، این  خواننده مشهور ژاپنی در حال خواندن ترانه در مورد رقصیدنِ بیرون خانه، است.  

آبه در توضیح ویدیوی خود نوشت :«من نمی‌توانم دوستانم را ببینم. نمی‌توانم مهمانی بروم. البته بطور حتم این کارها باعث نجات جان افراد می‌شود. و صد البته باعث کاهش فشار روی کارکنان سیستم بهداشتی که دقیقا در همین لحظه در سخت‌ترین شرایط مشغول خدمات‌رسانی هستند. ممنون از همکاری همه شما».

در بخشی از ترانه آقای هوشینو آمده است:« بیا زنده بمانیم وبرقصیم، هرکدام از ما، هرکجا که هستیم، یکی می‌شویم، بیا در خانه آواز بخوانیم.»

این ویدیو مورد انتقادات گسترده ای قرار گرفت و به عنوان «عدم درک موسیقی» از آن تعبیر شد، در شرایطی که بسیاری از افراد با اضطراب ناشی از بحران اقتصادی و بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

اعلام وضعیت فوق‌العاده در ابتدا تنها شامل توکیو و اوزاکا می‌شد، اما در نهایت به کل کشور بسط پیدا کرد. از مردم خواسته شده تا از خانه به کار بپردازند و مشاغل ملزم به تعطیلی شدهاند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

توموهیرو ماشیاما، منتقد فیلم می‌گوید:« برای نگهداشتن مردم در خانه، نخست‌وزیر لازم نیست ویدیویی از استراحت خود در منزل پخش کند. او باید با حمایت از زندگی مردم و جبران خسارات آنها اسباب آرامش خاطر مردم را فراهم کند.»

شخصی در پاسخ به ویدیوی نخست وزیر نوشته « من در سوپرمارکت کار می‌کنم. ویروس در نزدیکی من است. اما نمی توانم کار را متوقف کنم. هر روز با ترس دست به گریبانم.»

شخص دیگری گفته « اینکه نتوانی دوستانت را ببینی یا مهمانی بروی و مشروب بنوشی سخت نیست. اینکه علایم ابتلا به کرونا را داشته باشی ، مطمئن نباشی که این علایم تا کی ادامه پیدا می‌کنند و نتوانی آزمایش لازم را انجام دهی سخت است.»

«احساس می‌کنم کشورم من را رها کرده. مردم را با درمان‌های خانگی‌شان رها نکنید»

کاربری دیگری گفت:« زمانی که مردم برای زنده‌ماندن می‌جنگند انتشار ویدیوی از زندگی تجملاتی این سوال را در ذهن مطرح می‌کند که "فکر میکنی کی هستی؟"»

به گزارش خبرگزاری ملی ژاپن از زمان آغاز همه‌گیری تاکنون ۶ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان