بحران کرونا در آمریکا؛ شمار مبتلایان از ۱۰۴ هزار نفر گذشت

تنها در یک روز گذشته بیش از ۱۹ هزار ابتلای جدید به کرونا در آمریکا ثبت شده است

فرماندار نیویورک از مقام‌های فدرال خواست تا حدود ۴۰ هزار دستگاه تنفسی را برای این ایالت تامین کنند- KENA BETANCUR / AFP

بر اساس آمارهای جدید، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به ۱۰۴ هزار و ۸۳۷ مورد رسیده است.

آمار بیماری کووید ۱۹ در آمریکا که روز گذشته چین را پشت سر گذاشته بود اکنون با افزوده شدن ۱۹ هزار نفر جدید، به میزان قابل توجهی از دیگر کشورهای جهان فاصله گرفته است.

پس از آمریکا، کشور ایتالیا با ۸۶ هزار ۴۹۸ بیمار در رده دوم و چین به عنوان کانون شیوع این ویروس با حدود ۸۲ هزار نفر در رده سوم قرار دارد.

بحرانی‌ترین منطقه درگیر با بیماری کووید ۱۹ در آمریکا، ایالت نیویورک است که ۴۶ هزار ۶۹۷ نفر از بیماران را در خود جای داده است.

از مجموع ۱۷۰۴ نفری که به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده‌اند، نیویورک با ۶۰۶ مورد در صدر قرار دارد. پس از نیویورک، واشنگتن نیز با ۱۷۵ قربانی، وضعیتی نگران‌کننده دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سرعت رشد بیماری کووید ۱۹ در آمریکا و اعلام کمبود دستگاه‌های تنفسی و دیگر تجهیزات پزشکی مورد نیاز در ایالت‌هایی که بیشترین میزان مبتلایان به این بیماری را در خود جای داده، سبب شده است تا مقام‌های این ایالات نسبت به این وضعیت هشدار بدهند.

روز پنج‌شنبه اندرو کومو، فرماندار نیویورک از مقام‌های فدرال خواست تا حدود ۴۰ هزار دستگاه تنفسی را برای این ایالت تامین کنند. ترامپ که در واکنش به این درخواست، ابتدا اعلام کرده بود فکر نمی‌کند این میزان تجهیزات مورد نیاز باشد، روز گذشته با انتشار دو توییت از جنرال موتورز خواست به وعده خود برای تولید دستگاه‌های تنفسی عمل کند.

در روزهای گذشته بحث‌های فراوانی بر سر تولید این دستگاه‌ها درگرفته است. پس از آنکه جنرال موتورز اعلام کرد که حاضر است بخشی از خط تولید خود را برای تامین این دستگاه‌ها به کار بگیرد، مقام‌های دولت فدرال نسبت به قیمت پیشنهادی این کمپانی ابراز تردید کردند. آن‌ها معتقدند که اجنرال موتورز، دستگاه‌های تنفسی را با قیمت بالا عرضه خواهد کرد.

در رویدادی دیگر، دونالد ترامپ، لایحه «بسته امدادی دو تریلیون دلاری» را که کنگره آمریکا در روز جمعه تصویب کرده بود، امضا و ابلاغ کرد. 

با اجرایی‌شدن این قانون به مشاغلی که در اثر شیوع و گسترش ویروس کرونا و هم ‌چنین کارگران و کارمندانی که به دلیل رخداد این بحران عالم‌گیر به ناچار کار خود را از دست داده‌اند، کمک خواهد شد. این قانون روز چهارشنبه به اتفاق آرا توسط مجلس سنا به تصویب رسیده بود.

این بزرگترین «بسته امداد اقتصادی» در تاریخ ایالات متحده آمریكا‌ست.

«بسته‌امدادی» پس از آن در دستور کار قرار گرفت که با بستن شهرها و تعطیل شدن کسب‌وکارها، متوقف شدن پرواز‌های مسافربری، رستوران‌ها، مراکزفرهنگی و اقتصادی، میلیون‌ها نفر از آمریکایی‌ها یا کار خود را از دست دادند یا با خطر از دست دادن کار خود مواجه شدند. به علاوه سهام بسیاری از شرکت‌های بزرگ آمریکایی به شدت سقوط کرد و برخی از این شرکت‌ها ناچار به اخراج کارکنان خود شدند.

بیشتر از جهان