«میلیون‌ها میلیون» نفر در ایالات متحده ممکن است بیمار شده یا بمیرند

کارشناس ارشد ترامپ در زمینه ویروس کرونا اخطار جدی داد

آقای فاوچی گفت تمام کشور باید درباره این ویروس «بسیار جدی‌تر» شوند - ANDREW CABALLERO-REYNOLDS / AFP

کارشناس ارشد کاخ سفید در زمینه بیماری‌های مسری گفت تعداد آمریکایی‌هایی که احتمالا به ویروس کرونا مبتلا خواهند شد ممکن است «میلیون‌ها میلیون» نفر باشد، اگر کشور واکنشی «جدی و تهاجمی» را علیه شیوع ویروس به کار نبندد.

آنتونی فاوچی، دبیر موسسه ملی حساسیت و بیماری‌های مسری، به کمیته نظارت و اصلاح مجلس نمایندگان گفت مقامات کابینه ترامپ نمی‌توانند تعداد کل امریکاییانی که به این ویروس جدید مبتلا خواهند شد را «پیش‌بینی کنند»، چرا که هنوز مشغول طراحی و اجرای واکنش خود برای مقابله با شیوع آن هستند.

 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او به قانون گذاران درباره «عدم واکنش» و «از خود راضی شدن» هشدار داد.

آقای فاوچی به نمایندگان مجلس گفت: «تعداد مبتلایان کاملا بسته به نحوه واکنش ما به شیوع بیماری است. من در این لحظه نمی‌توانم به شما آماری واقعی ارائه دهم.»

او افزود اما اگر واکنش دولت فدرال دقیق و کافی نباشد آمار مبتلایان «می‌تواند به میلیون‌ها میلیون نفر» برسد و بلافاصله تاکید کرد واکنشی «جدی و تهاجمی» در سطح فدرال، ایالتی و محلی می‌تواند «جلوی شیوع آن را بگیرد.»

این اظهارات او نمونه‌ای از آخرین نظرات ضد و نقیض یکی از مقامات دولت ترامپ است و این بار آقای فاوچی اظهارات پیشین خود را نقض کرد. تمام طول هفته او در مصاحبه‌های تلویزیونی می‌گفت مقامات فدرال اکنون دیگر از مرحله جلوگیری از شیوع ویروس عبور کرده و بر «کاهش» سرعت شیوع و تاثیرات این بیماری متمرکز هستند.

این مقام ارشد بیماری‌های مسری گفت: «ما نمی‌دانیم که این ویروس در آینده چطور عمل خواهد کرد»، ولی بعد نظر دونالد ترامپ را تکرار کرد و گفت دانشمندان معمولا فرض می‌گیرند چنین ویروسی با گرم شدن هوا ناپدید شود. ولی او گفت مقامات و متخصصان اکنون اطلاعات خیلی کمی درباره ویروس کرونا دارند تا بتوانند در حال حاضر چنین نظری قطعی درباره سرنوشت آن داشته باشند.

آقای فاوچی گفت: «ما باید فرض بگیریم وضعیت این ویروس بد و بدتر و بدتر خواهد شد. می‌توانم این را بگویم که شاهد موارد ابتلای بیشتری خواهیم بود و وضعیت از حالت فعلی بدتر خواهد شد.»

مقامات دولت ترامپ هنوز به طور مشخص توضیح نداده‌اند که چنین وضعیتی دقیقا به چه معنا خواهد بود و احتمالا چگونه بر زندگی ساکنین ایالات متحده تاثیر خواهد گذاشت.

آقای فاوچی گفت تمام کشور باید درباره این ویروس «بسیار جدی‌تر» شوند اما رابرت ردفیلد، مدیر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ایالات متحده گفت نرخ بهبود موارد مبتلا در ایالات متحده ۸۵ درصد است.

© The Independent

بیشتر از جهان