زنی در حین پرواز، در آسمان وضع حمل کرد

حال مادر و نوزاد خوب است

هواپیمای قطر ایرویز، که در حال پرواز از شهر خانه خود، دوحه، به بانکوک، پایتخت تایلند بود، مجبور به فرود در کلکته هند شد - PASCAL PAVANI / AFP

خانمی در میانه پرواز، نوزاد پسر خود را به دنیا آورد که باعث تغییر مسیر اجباری هواپیما شد.

این خانم تایلندی در وسط سفر خود دچار درد زایمان شد و با کمک ۵ تن از خدمه هواپیما و پزشکی در میان سرنشینان حدود ساعت ۳ صبح نوزاد پسر خود را به دنیا ‌آورد.

هواپیمای قطر ایرویز، که در حال پرواز از شهر خانه خود، دوحه، به بانکوک، پایتخت تایلند بود، مجبور به فرود در کلکته هند شد. 

به گزارش ایندیا تودی، هواپیما حدود ساعت ۳:۱۵ صبح در فرودگاه نشست.

این خانم و فرزندش در بیمارستانی محلی پذیرش شدند و ظاهرا حال هر دو آن‌ها خوب است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی قطر ایرویز به ایندیپندنت گفت: «پرواز QR 830 قطر ایرویز، روز ۳ فوریه از دوحه به بانکوک در سفر بود که به خاطر وضعیت پزشکی اضطراری مجبور به تغییر مسیر به کلکته شد. به وضعیت پزشکی مذکور نیز با کمک پزشکی از میان مسافران و ۵ تن از خدمه آموزش‌دیده پرواز رسیدگی شد. این مسافر و نوزاد پسر صحیح و سالم او نیز به محض فرود در کلکته، برای رسیدگی‌ بیشتر به مقامات مربوطه تحویل داده شدند.»

او افزود: « هواپیما پس از آن عازم بانکوک، مقصد اصلی خود شد. ما به خاطر هر گونه مشکل پیش‌آمده برای مسافران به خاطر این تاخیر عذرخواهی می‌کنیم. در فرودگاه بانکوک به تمام مسافران خدمات لازم ارائه شد تا هرچه راحت‌تر و بدون دردسر به پرواز‌های بعدی‌شان به مقصد نهایی برسند.»

این اولین بار نیست که نوزادی سوار بر هواپیما به دنیا می‌آید.

در ماه ژوییه ۲۰۱۹ نیز یکی از مسافران در دستشویی هواپیمایی در پرواز میدل ایست ایرلاینز، که از دوحه راهی بیروت بود، نوزاد دختری را به دنیا آورد. این هواپیما در بیروت فرود آمد.

در ماه فوریه ۲۰۱۹ هم نوزادی در پرواز جت بلو، که از پورتوریکو به فلوریدا می‌رفت، به دنیا آمد. این شرکت هواپیمایی امریکایی بعد از آن گفت، می‌خواهد نام آن هواپیما را به نام کودک تغییر دهد.

© The Independent

بیشتر از زندگی