ان‌بی‌سی: آمریکا به ایران گفت از حمله به کنسولگری بی‌اطلاع بود

دو مقام آمریکایی به ان‌بی‌سی گفتند که دولت فقط زمانی در جریان قرار گرفت که جنگنده‌های اسرائیلی به پرواز درآمده بودند اما همچنان درباره هدف حمله اطلاعی نداشت

ساختمان ویران شده بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق-خبرگزاری‌های داخلی

دو مقام آمریکایی به ان‌بی‌سی گفتند که دولت بایدن به‌طور مستقیم با ایران ارتباط برقرار کرده است و گفته که از حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق بی‌اطلاع بوده و در آن مشارکتی نداشته است.

پیش‌تر حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی در اکس اعلام کرده بود که مقام سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران در ارتباط با حمله روز دوشنبه به کنسولگری سفارت جمهوری اسلامی در سوریه احضار شده و آمریکا باید در این زمینه پاسخگو باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دو مقام آمریکایی به ان‌بی‌سی گفتند که دولت فقط زمانی در جریان قرار گرفت که جنگنده‌های اسرائیلی به پرواز درآمده بودند اما همچنان درباره هدف حمله اطلاعی نداشت.

یک سخنگوی امنیت ملی دولت بایدن هم به این خبرگزاری گفت که آمریکا در این حمله نقشی نداشته و پیش از حمله از آن مطلع نبوده است.

اسرائیل معمولا درباره گزارش‌ها مربوط به حمله‌های منتسب به این کشور در سوریه اظهار نظر نمی‌کند و آن را تایید یا تکذیب نمی‌کند.

اما سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه در همان ساعات اولیه پس از حمله هوایی به کنسولگری که به کشته شدن دو فرمانده ارشد سپاه و پنج افسر دیگر منجر شد، انگشت اتهام را به سوی اسرائیل نشانه رفت.

امیرعبداللهیان هم گفته که آمریکا باید به عنوان حامی اسرائیل پاسخگو باشد.

با این حال متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است که هنوز درباره مسئول این حمله اطلاعی ندارد.

بیشتر از جهان