کوتاه‌ترین مرد دنیا در سن ۲۷ سالگی درگذشت

دوستان او به گینس گفتند آقای ماگار از مشکلات قلبی، آسم و ذات‌الریه رنج می‌برد

«او هنگام تولد آنقدر کوچک بود که کف یک دست جا می‌شد و به همین خاطر حمام و شستشوی وی خیلی سخت بود.» - AFP

کوتاه‌ترین مرد دنیا در سن ۲۷ سالگی درگذشت.

خاگندرا تاپا ماگار از نپال که قدی ۶۷.۰۸ سانتیمتری داشت توسط رکود جهانی گینس به عنوان کوتاه‌ترین مرد دنیا که می‌تواند راه برود، شناخته می‌شد.

دوستان او به گینس گفتند آقای ماگار از مشکلات قلبی، آسم و ذات‌الریه رنج می‌برد.

او در روز پنجشنبه در بیمارستان نپال بستری شد و روز جمعه درگذشت.

گینس دو دسته مختلف برای افراد کوتاه‌قد دارد: محرک و غیر محرک. قد آقای ماگار او را تبدل به کوتاه‌ترین مرد محرک در زمین کرد که ۷ سانتیمتر از آقای جونری بالاوینگ فیلیپینی بلندتر است که ۵۹.۹۳ سانتیمتر قد دارد و به خاطر بیماری اختلال استخوان‌زایی نمی‌تواند راه بروند یا حتی بدون کمک بایستد.

آقای ماگار در بخش بگلونگ نپال در ۱۴ اکتبر ۱۹۹۲ متولد شد و در اوایل دهه ۲۰۱۰ میلادی به عنوان کوتاه‌ترین پسر نوجوان دنیا شناسایی شد.

قد او در ۱۸مین تولدش در سال ۲۰۱۰ رسما در بیمارستان شهر فیوا گرفته شد که عنوان کوتاه‌قدترین مرد محرک دنیا را برای او به ارمغان آورد.

پدر او به یاد می‌آورد: «او هنگام تولد آنقدر کوچک بود که کف یک دست جا می‌شد و به همین خاطر حمام و شستشوی وی خیلی سخت بود.»

با مشهور شدن ماگار، او به سمت سفیر حسن نیت نپال برای گردشگری منصوب شد.

گینس در دسامبر ۲۰۱۸ یک روز در زندگی او را ضبط کرد که وی را در مغازه خانواده خویش، در حال نواختن گیتار، و مشغول عبور و مرور در شهر خویش پشت یک موتورسیکلت به همراه برادرش به تصویر کشید.

کرگ گلندی، سردبیر نشریه گینس گفت: «با شنیدن خبر درگذشت خاگندرا از نپال خیلی اندوهگین شدیم. لبخند درخشان وی آنقدر مسری بود که قلب هر که با او ملاقات کرده است را آب می‌کرد. مانند تجربه بسیاری از افراد کوتاه‌قد دیگر، وقتی تنها ۶ کیلوگرم وزن داشته باشید و نتوانید در دنیایی که برای آدم‌های معمولی ساخته شده است جای بگیرید، زندگی سخت خواهد شد. ولی خاگندرا قطعا اجازه نداد قد کوتاهش جلوی او از استفاده به نحو احسن از زندگی خویش را بگیرد. افتخاری بود که او و خانواده او را از نزدیک بشناسیم و مایه مباهات است که داستان او را با جهانیان به اشتراک گذاریم.»

رکورد کوتاه‌ترین مرد محرک زنده دنیا بعد از این اتفاق به ادوارد هرناندز برمی‌گردد که ۷۰.۲۱ سانتیمتر قد دارد.

© The Independent

بیشتر از جهان