شب مد ستاره‌های سینما در اختتامیه جشنواره دریای سرخ

جشنواره فیلم دریای سرخ: هالی بری، اندرو گارفیلد، گوئینت پالترو، نیکلاس کیج و هنری گلدینگ در ضیافت شب پایانی

ضیافت شب پایانی جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ با حضور هالی بری، نیکلاس کیج، باز لورمن، کاترین مارتین، اندرو گارفیلد، هنری گلدینگ، گوئینت پالترو، جوئل کینامن و جیسون استاتهام در ۷ دسامبر ۲۰۲۳ در جده برگزار شد.

شب جوایز جشنواره با اولین نمایش فیلم «فراری»، فیلم زندگینامه‌ای جدید مایکلمان با بازی آدام درایور و پنه لوپه کروز، در منطقه منا به پایان رسید. جدیدترین انیمیشن هایائو میازاکی کارگردان استودیو جیبلی، «پسر و حواصیل»، نیز به‌عنوان فیلم پایانی عمومی نمایش داده می‌شود.

برای تجلیل از صدای زنان در فیلم، جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ (RedSeaIFF) و ونیتی فیر اروپا میزبان پنجمین رویداد شام سینمای زنان در این شب بود که دستاوردهای زنان را چه در پشت دوربین و چه در مقابل دوربین -که به شکل‌دهی صنعت فیلم کمک کرده و الهام‌بخش نسل جدیدی از استعدادها در عربستان سعودی، آفریقا و هند است- نشان داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مراسم در روز جمعه اول دسامبر در جده برگزار شد تا از اولین نماد سینمای مصر، نبیلا عبید، تجلیل شود. مهمانان برجسته عبارت بودند از کاترین دونو، شارون استون، میشل ویلیامز، زوئی سالدانا، باز لورمن، مایون، آنانیا پاندای، دایان کروگر، میشل رودریگز، نائومی کمپبل، کاترین مارتین و بسیاری دیگر.

این جشنواره با اولین نمایش جهانی فیلم فانتزی عربستانی «حوجن» به کارگردانی یاسر آل یاسیری در جشن شب افتتاحیه، پنجشنبه ۳۰ نوامبر، آغاز شد. در این مراسم باز لورمن، ویل اسمیت، جانی دپ، مایون، میشل ویلیامز، شارون استون، کاترین مارتین، دایان کروگر، فریدا پینتو، جوئل کینامن، پاز وگا، رانویر سینگ و بسیاری دیگر حضور داشتند.

باز لورمن و کاترین مارتین روی فرش قرمز مراسم اختتامیه سومین جشنواره فیلم دریای سرخ.

 کاترین مارتین پیراهنی از خانه مد پیشرو و متفاوت استرالیایی المایس (ALÉMAIS) به تن داشت.

نیکلاس کیج، ستاره محبوب هالیوود، مهمان اختتامیه سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ بود.

کیج برای این رویداد، یک دست کت‌شلوار قرمز که به نظر می‌آید از خانه مد الکساندر مک‌کوئین باشد انتخاب کرده بود که با پیراهن و کفش‌ مشکی، سبک او را تکمیل می‌کردند. مشابه این کت‌شلوار را خانه مد بوتگا ونتا (Bottega Veneta) هم با برش یقه تیزتر در مجموعه ساحلی ۲۰۱۶ معرفی کرده بود.

گوئینت پالترو برای فرش قرمز مراسم اختتامیه سومین جشنواره فیلم دریای سرخ سراغ کارولینا هررا رفت. لباس‌های خانه مد آمریکایی کارولینا هررا به دلیل برش‌های کلاسیک و شیک بودن بسیار معروف‌اند. برزیل الهام‌بخش مجموعه کروز ۲۰۲۴ آن‌ها بود. کارولینا هررا طراح مد ونزوئلایی ۸۴ ساله برای بانوهای اول ایالات متحده، ازجمله ژاکلین کندی-اوناسیس، لورا بوش، میشل اوباما و ملانیا ترامپ قطعات به‌یادماندنی طراحی کرده است. وس گوردون از سال ۲۰۱۸ هدایت این خانه مد را زیر نظر هررا بر عهده دارد.

هلی بری، ستاره فرش قرمز شب اختتامیه، یک پیراهن متالیک پر کار از خانه مد فرانسوی لبنانی الی صعب به تن کرد که در ترکیب با موهای بلوطی، بسیار شیک و برازنده به نظر می‌آمد. لباسی با این اندازه از جزئیات او را از آویختن زیورآلات بی‌نیاز کرده بود. این پیراهن ظاهر شماره ۴۸ از مجموعه مد فاخر پاییز- زمستان ۲۰۲۳ است که در هفته مد پاریس رونمایی شد. طلایی، مشکی، قرمز و سبز تیره، رنگ‌های غالب این مجموعه بود.

جوئل کینام،  بازیگر ۴۴ ساله سوئدی، در فرش قرمز شب پایانی جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ ۲۰۲۳‌، اندام ورزیده خود را در یک کت‌شلوار خاص قهوه‌ای‌رنگ از خانه مد سعودی نوبل‌ اند فرش (NOBLE & FRESH) به نمایش گذاشت. ویژگی خاص این کت‌شلوار، گلدوزی‌های مخصوص خانه مد در مجموعه بهار تابستان ۲۰۲۴ است که در اولین هفته مد ریاض رونمایی شد.

در مراسم اختتامیه جشنواره، خانم جمانا الراشد، مدیر مرکز پژوهش‌های رسانه‌ای سعودی و رئیس بنیاد سینمایی دریای سرخ، خطاب به حاضران گفت: «من امروز عصر در حضور شما در برابر قدرت جمعی جامعه خلاقمان سر تعظیم فرود می‌آورم. تحت تاثیر داستان‌هایی که روایت کرده‌اند قرار گرفته‌ام. به آن‌چه باهم بدست آورده‌ایم می‌بالم و از نقشی که شما، میهمانان محترم ما، فیلمسازان و البته اعضای هیئت داوران سرشناس به رهبری باب لرمن درخشان، در ساختن این موفقیت ایفا کرده‌اید، قدردانی می‌کنم.»

او در ادامه درباره اهداف این جشنواره گفت: «در آغاز جشنواره سه هدف را دنبال می‌کردیم، پلی بزنیم، پیوند برقرار کنیم و بسازیم.

بیشتر از مُد و زیبایی