جبهه‌های مقاومت و آزادی از حمله به طالبان در بغلان، کاپیسا و پروان خبر دادند

طی دو سال گذشته، جبهه‌های ضدطالبان نتوانستند قلمرو مشخصی را تصرف کنند

شماری از نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان در پنجشیر-ایندیپندنت فارسی

جبهه‌های مقاومت ملی و آزادی افغانستان روزهای دوشنبه و سه‌شنبه از حمله به مواضع طالبان در کاپیسا، پروان و بغلان خبر دادند. در اطلاعیه جبهه مقاومت ملی افغانستان آمده است که نیروهای این جبهه دوشنبه‌شب، به یک قرارگاه طالبان در منطقه «پل ملا حبیب» در شهرستان حصه دوم استان کاپیسا حمله کردند که در نتیجه آن سه عضو طالبان مجروح شدند.

در اطلاعیه این جبهه آمده است که حمله دیگری به صورت همزمان به یک قرارگاه طالبان در روستای دادو در شهر چاریکار مرکز پروان انجام شد که در آن یک عضو این گروه کشته و یک تن دیگر مجروح شد. جبهه مقاومت ملی افزود که در این حمله‌ها به اعضای این جبهه آسیبی نرسیده است.

در همین حال، جبهه آزادی افغانستان در اطلاعیه‌ای گفت نیروهای این جبهه به یک قرارگاه طالبان در شهرستان بغلان مرکزی حمله کردند و در نتیجه این درگیری که نیم ساعت طول کشید، دو عضو طالبان کشته و سه تن دیگر مجروح شدند.

جبهه آزادی افغانستان روز دوشنبه نیز از حمله به یک قرارگاه طالبان در شهرستان بگرام استان پروان خبر داد و گفت در این حمله چهار عضو طالبان کشته و دو تن دیگر مجروح شدند.

جبهه آزادی افغانستان به رهبری شماری از ژنرال‌های ارتش دولت پیشین افغانستان و جبهه مقاومت ملی افغانستان به رهبری احمد مسعود، طی دو سال گذشته، به صورت مداوم در بخش‌هایی از این کشور با طالبان درگیر شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جبهه مقاومت ملی در آستانه فروپاشی دولت جمهوری، در پنجشیر شکل گرفت و با سقوط شهرهای بزرگ افغانستان به دست طالبان، شماری از نیروهای ارتش به پنجشیر رفتند و به این جبهه پیوستند. با سقوط کابل در ۱۵ اوت، جبهه مقاومت ملی اعلام کرد که به دفاع از پنجشیر می‌پردازد. مذاکراتی که میان طالبان و نمایندگان جبهه در پروان صورت گرفت به نتیجه‌ای نرسید و حمله گسترده طالبان به پنجشیر باعث شد تا مرکز این استان در هفتم سپتامبر به دست این گروه بیفتد.

نیروهای جبهه مقاومت ملی با عقب‌نشینی به کوهستان‌های پنجشیر، از ادامه مبارزه با طالبان خبر دادند و از آن زمان تاکنون، درگیری‌هایی در پنجشیر، اندراب، تخار، پروان، کاپیسا و شماری دیگر از شهرها رخ داده است.

جبهه آزادی افغانستان نیز در آوریل ۲۰۲۲ با اعلام مبارزه نظامی با طالبان آغاز به کار کرد و در این مدت، به قرارگاه‌های طالبان در شهرها حمله‌های متعددی کرده است.

جبهه آزادی افغانستان که روش فعالیت خود را چریکی تعریف کرده است، تاکنون توانسته است قرارگاه‌های طالبان را در مناطق مختلف افغانستان از جمله در قندهار، محل اقامت رهبر طالبان، نیز هدف قرار دهد.

با این حال، جبهه‌های مخالف طالبان طی دو سال گذشته نتوانستند قلمرو مشخصی را تصرف کنند و براساس ارزیابی‌های سازمان ملل متحد، طالبان بر تمامی جغرافیای افغانستان تسلط دارند.