رویترز: حزب‌الله لبنان پس از ده‌ها کشته در درگیری با اسرائیل به دنبال کاهش تلفات است

شمار کشته‌شدگان حزب‌الله در روزهای اخیر تقریبا برابر با یک‌پنجم تعداد کشته‌شدگان این گروه در درگیری تمام عیار با اسرائیل در سال ۲۰۰۶ است

دیدار حسن‌نصر الله، رهبر حماس با مقامات حماس و جهاد اسلامی-Hezbollah Media Office/Handout via REUTERS

رویترز بنابر اظهارات سه منبع آگاه گزارش داد که حزب‌الله لبنان که پس از سه هفته درگیری مرزی با اسرائیل از آغاز حمله حماس در روز هفتم اکتبر، دست‌کم ۴۷ شبه‌نظامی خود را از دست داده است، می‌کوشد با هدف آمادگی برای درگیری طولانی مدت احتمالی، از تلفات بیشتر جلوگیری کند.
شمار کشته‌شدگان حزب‌الله در روزهای اخیر تقریبا برابر با یک‌پنجم تعداد کشته‌شدگان این گروه در درگیری تمام عیار با اسرائیل در سال ۲۰۰۶ است.
با توجه به این که بیشتر تلفات حزب‌الله در حملات پهپادی اسرائیل اتفاق افتاده است، این گروه روز یکشنبه با پرده‌برداری از موشک جدید زمین به هوای خود ادعا کرد که «یک پهپاد اسرائیلی را با استفاده از این موشک سرنگون کرده است». این موشک زمین به هوا تنها بخشی از زرادخانه این گروه شبه‌نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


ارتش اسرائیل اگرچه در رابطه با حادثه‌ پهپادی مورد نظر حزب‌الله اظهار نظری نکرد، اما روز شنبه اعلام کرده بود که یک موشک زمین به هوا که یکی از پهپادهای اسرائیلی را هدف قرار داده بود، سرنگون کرده و این اقدام را با حمله به محل پرتاب موشک پاسخ داده است.
به گزارش رویترز، بنابر اظهارات یک منبع آگاه، به کارگیری این موشک‌های زمین به هوا یکی از اقدامات حزب‌الله برای کاهش تلفات شبه‌نظامیان خود در حملات پهپادی اسرائیل است.
این منبع بدون ذکر جزئیات گفت: «حزب‌الله اقداماتی برای کاهش تعداد تلفات انسانی انجام داده است.»
بنابر اظهارات منابع آگاه، از زمان آغاز جنگ حماس و اسرائیل، حزب‌الله اگرچه نشان داده است که در صورت لزوم آمادگی یک جنگ تمام عیار را دارد، اما تلاش کرده است حملات خود را به گونه‌ای تنظیم کند که درگیری‌ها در مناطق مرزی قابل مهار باشند.
اسرائیل نیز که درگیر جنگی در غزه با هدف نابودی حماس است، اعلام کرده است که علاقه‌ای به درگیری در مرزهای شمالی با لبنان ندارد. در درگیری‌های حزب‌الله و اسرائیل در مرز با لبنان تا کنون هفت سرباز اسرائیلی کشته شده‌اند.
یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل ضمن تاکید بر قدرت اسرائيل و توانایی این کشور در «نابودی حماس» درباره جبهه شمالی و جنگ با حزب‌الله گفت: «امیدوارم بتوانیم در این جبهه آرامش را حفظ کنیم.»
با این حال، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گفته است که اگر جنگی با لبنان آغاز شود، ویرانی‌‌هایی در این کشور به بار خواهد آورد.

بیشتر از جهان