از شبح دایانا تا عاشق شدن ویلیام: فصل آخر «تاج» در راه است

فصل آخر روزهای پایانی زندگی دایانا را پوشش می‌دهد

فصل پنجم لحظات تکان‌دهنده‌ای داشت که باعث جنجال بین بینندگان شد-NETFLIXUK

سریال «تاج» (The Crown) که به زندگی خصوصی و ابعاد پنهان خاندان سلطنتی بریتانیا می‌پردازد، پس از پنج فصل جنجالی، به‌زودی با ششمین و آخرین فصل خود به پایان می‌رسد.

فصل پایانی دارای دو بخش خواهد بود که بخش اول در ۱۶ نوامبر و بخش دوم در ۱۴ دسامبر پخش می‌شود و با توجه به جزئیاتی که تاکنون علنی شده، احتمالا بحث‌برانگیزتر از همیشه باشد.

نخست قرار بود که نتفلیکس سریال پرحاشیه خود را در فصل پنجم تمام کند، اما پیتر مورگان، خالق آن، به «ددلاین» گفت که تصمیم گرفته است به دیدگاه اولیه‌اش بازگردد و آن را در شش فصل بسازد.

او گفت: «وقتی شروع به بحث در مورد خط داستانی فصل پنجم کردیم، خیلی زود مشخص شد که برای رعایت غنا و پیچیدگی داستان، باید به طرح اولیه بازگردیم و شش فصل داشته باشیم. بگذارید روشن بگویم، فصل ششم ما را به امروز نزدیک‌تر نمی‌کند. صاف‌و‌ساده، فقط کمکمان می‌کند که همان دوره را با جزئیات بیشتری پوشش دهیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فصل پنجم لحظات تکان‌دهنده‌ای داشت که باعث جنجال بین بینندگان شد. نظرات متضادی بین تماشاگران این سریال مطرح است. طرفداران نظام سلطنتی بریتانیا از گنجاندن بخش‌های «تخیلی یا نامستند» در آن خشمگین‌اند، و جبهه مقابل هم معتقدند که سازندگان «تاج» در قبال رخدادهای تاریخی، به خاندان سلطنتی چندان سخت نگرفته‌اند.

برخی از این لحظات تخیلی، مانند جایی که شاهد تلاش چارلز برای کناره‌گیری ملکه با کمک نخست‌وزیر جان میجر بودیم، واکنش افراد درگیر را در پی داشت. سر جان میجر که از ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۷ نخست‌وزیر بریتانیا بود، روایت این بخش را «مجموعه‌ای از مزخرفات بدخواهانه» نامید.

یکی از جسورانه‌ترین القائات، در قسمت ششم فصل پنجم بود؛ اینکه شاهزاده فیلیپ گویا «فقط» برای «همراهی فکری» به پنی ناچبول که در آن زمان با نام پنی رامسی شناخته می‌شد، روی آورد.

در زندگی واقعی نیز صمیمیت بین دوک ادینبورو و پنی ناچبول شایعاتی در مورد رابطه عاشقانه و دوستی چند دهه‌ای آن‌ها ایجاد کرد، اما این دو همواره این اتهام را به‌شدت رد می‌کردند.

چنانکه در سریال دیدیم، پس ‌از اینکه پنی با ملکه الیزابت دوم فقید رابطه نزدیکی برقرار کرد، شایعات مربوط به رابطه عاشقانه [او و شاهزاده فیلیپ] تا حدودی خاموش شد.

فصل جدید چه ماجراهایی را دنبال می‌کند؟

گزارش‌نویس دیلی‌میل با کنار هم گذاشتن اطلاعات اندکی که از بخش‌های آینده سریال منتشرشده است، تعدادی از گره‌های داستانی آن را که احتمالا بحث‌های فراوانی به راه اندازد و شاید باعث واکنش خانواده سلطنتی شود، بررسی کرده است:

- دیدار شاهزاده هری و کیت میدلتون در سنت اندروز

پس از ازدواج و طلاق پرسروصدای شاهزاده چارلز و دایانا در فصل قبلی، در این فصل پسرشان، شاهزاده ویلیام (روفوس کامپا، اد مک وی) با همسر آینده‌اش، کیت میدلتون (مگ بلامی)، ملاقات می‌کند.

در زندگی واقعی، این زوج اوایل دهه ۲۰۰۰ در دانشگاه سنت‌اندروز اسکاتلند با هم آشنا شدند.

 - عروسی چارلز و کامیلا ۲۰۰۵

در عکسی که پیش‌تر سازندگان سریال منتشر کرده‌اند، تصویر چیزی شبیه به یک تخته اعلانات کلیسا دیده می‌شود که برگه‌ای بر آن نصب شده است.

در این برگه آمده است: «مراسم دعای بعد از ازدواج اعلیحضرت شاهزاده ولز و اعلیحضرت سلطنتی دوشس کورنوال. کلیسای سنت جورج قلعه ویندزور. شنبه، ۹ آوریل ۲۰۰۵، ساعت ۲:۳۰ بعدازظهر.»

- بازگشت چند چهره آشنا

تعدادی از بازیگران نقش‌آفرینی خود را در فصل ششم و پایانی این سریال ادامه خواهند داد.

از جمله، می‌توان به ایملدا استونتون در نقش ملکه الیزابت دوم و جاناتان پرایس در نقش فیلیپ، دوک ادینبورو، اشاره کرد.

لسلی منویل در نقش شاهدخت مارگارت و کلودیا هریسون در نقش شاهدخت آن نیز بازگشته‌اند، و خالد عبدالله در نقش دودی الفاید و سلیم داو در نقش محمد الفاید نیز بازمی‌گردند.

نقش دایانا، شاهدخت ولز، را دوباره الیزابت دبیکی بازی خواهد کرد و دومینیک وست نیز در نقش شاهزاده چارلز در فصل پایانی حضور خواهد داشت.

- شبح دایانا شاهدخت ولز

یکی از بحث‌برانگیزترین جزئیاتی که در مورد فصل آخر تاج مطرح شده، این است که شبح دایانا، شاهدخت ولز، دو بار ظاهر می‌شود: یک بار برای صحبت با شاهزاده چارلز و بار دیگر برای صحبت با ملکه.

ریچارد فیتزویلیامز، مفسر سلطنتی، به میل‌آنلاین گفت که «این ایده که دایانا را در قالب یک شبح در نظر گرفته‌اند، کاملا عجیب به نظر می‌رسد»؛ به‌ویژه با توجه به عناصر بحث‌برانگیزی که در حال حاضر درباره این سریال مطرح است.

- روزهای پایانی زندگی دایانا به تصویر کشیده شده است، اما مرگش خیر

بر اساس گزارش‌ها، فصل ششم قرار است از همانجایی شروع شود که فصل پنجم به پایان رسید. این سریال روزهای پایانی زندگی دایانا را پوشش می‌دهد، اما لحظه‌ای را که به تصادف خودرو حامل او و مرگش منجر شد، نشان نمی‌دهد.

البته گفته‌ شده است که رویدادهای پیش و پس از تصادف مرگبار شاهدخت دایانا در این فصل نمایش داده خواهد شد.

بیشتر از زندگی