احتمال مهاجرت شاهزاده هری و مگان به کانادا

کاخ باکینگهام این شایعه را تکذیب نکرد

شاهزاده هری و مگان مرکل در سفارت کانادا در لندن برای قدردانی از میزبانی کانادایی‌ها پس از سفر اخیر به این کشور، ۷ ژانویه ۲۰۲۰/AFP

کاخ باکینگهام از اظهارنظر درباره شایعات درباره مهاجرت خانواده شاهزاده هری و مگان مارکل به کانادا سر باز زد.

بنا به گزارش‌های رسیده در روز چهارشنبه، دوک و دوشس ساسکس به همراه پسر هشت ماهه خویش، آرچی، جویای مهاجرت به کانادا برای بیشتر سال ۲۰۲۰ هستند.

این گزارش‌ها بعد از سفر خاندان سلطنتی به ونکوور در ساحل غربی کانادا منتشر شد. خانواده سلطنتی تعطیلات شش هفته‌ای کریسمس را به همراه دوریا راگلند، مادر مگان مارکل، در کانادا سپری کردند.

در روز چهارشنبه، نشریه سان (The Sun) گزارشی اختصاصی منتشر کرد و گفت که دلیل مهاجرت احتمالی به کانادا، به خاطر برنامه این زوج برای آینده خانواده نوپای خود و مناسبات ایشان با سلطنت است. 

اما بنا به این گزارش، تمام صحبت‌ها در مرحله مقدماتی است و هنوز چیزی نهایی نشده است.

سخنگوی کاخ باکینگهام با ارسال ایمیلی به ایندیپندنت، گفت: «ما از اظهار نظر در این باره معذوریم.»

این زوج پس از بازگشت از تعطیلات کریسمس نیز با دیدار از «خانه کانادا»، سفارت کانادا در میدان ترافالگار لندن، برای اولین بار پس از مراسم روز یادبود در ملاء عام حاضر شدند.

خانواده سلطنتی، از کارمندان سفارتخانه و جنیس چارت، کمیسر عالی کانادا، دیدار کردند تا به خاطر مهمان‌نوازی و استقبال گرمی که در طول تعطیلات خود در آن کشور تجربه کردند، از آنان تشکر کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هیچ یک از اعضای این خانواده سلطنتی شهروند کانادا نیست. البته مگان قبلا هنگام بازی در سریال تلویزیونی «دادخواست‌ها» (Suits)  هفت سال در شهر تورنتو در کانادا زندگی کرده است و هنوز دوستانی در آن کشور دارد.

در مصاحبه‌ای با تام بردلی، خبرنگار ITV، در ماه اکتبر ۲۰۱۹ و طی سفر ده روزه خود به جنوب آفریقا، مگان گفت که عضوی از خانواده سلطنتی شدن کاری «سخت و دشوار» بوده است.

او گفت، پیش از نامزدی، دوستانش به او هشدار دادند که نشریات بریتانیایی «زندگی‌ات را ویران خواهند کرد»، ولی او آن هشدارها را نادیده گرفت. او گفت: «هیچ چیزی در این باره نمی‌دانستم که احتمالا اینجا عجیب به نظر برسد.»

او ادامه داد: «این که فقط از چیزی جان سالم به در ببرید، مهم نیست، آدم باید بتواند شکوفا شود و خودش باشد. من واقعا سعی کردم حساسیت‌ بریتانیایی درباره شیوه برخورد و رفتار را رعایت کنم، ولی به نظرم احتمالا این کار از درون به من آسیب می‌زند. مهمترین چیزی که می‌دانم، این است که هیچ وقت فکر نکردم این کاری آسان خواهد بود، ولی فکر می‌کردم منصفانه خواهد بود. و این دقیقا همان بخشی است که به سختی قابل تطبیق و پذیرش است.»

در پاسخ به این سوال که آیا حال خوبی دارد، مگان پاسخ داد، بهتر است بگوییم «خیلی خوب نیستم»، و کاری «سخت و دشوار» بوده است.

او گفت: «و همچنین از شما متشکرم به خاطر پرسیدن حال من، چون افراد زیادی جویای حال من نمی‌شوند. ولی امری خیلی بدیهی است که پشت صحنه با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم کنم.»  

شاهزاده هری در همین مصاحبه گفت: «من همیشه مراقب خانواده‌ام خواهم بود و اکنون هم باید از این خانواده‌ام مراقبت کنم.»

© The Independent

بیشتر از زندگی